Trafic pe blog: e de blamat sau de lăudat? (dezbatere)

trafic pe blog
sursa: unsplash.com

Probabil că nu-i o idee bună să scriu acest articol, dar eu tot o fac. De ce spun asta? Pentru că impusul pentru a-l scrie a fost un comentariu primit pe un grup de Facebook referitor un articol de pe blog. Persoana în cauză mi-a spus că articolul a fost realizat pentru a genera trafic pe blog.

Desigur, puteam realiza un articol mult mai amplu. Puteam veni cu exemple de texte în limba lor originală vs. varianta tradusă. Însă riscam două lucruri în acest caz:

1.Nu toți dintre voi cunosc o limbă străină la perfecție pentru a putea înțelege toate diferențele de sens și nuanță. Prin urmare trebuia să sacrific inteligibilitatea articolului.

2.M-aș fi ales cu un articol foarte lung care ar fi fost abandonat pentru că ar fi devenit obositor/ plictisitor/ ambele. Eu sunt împotriva articolelor extrem de lungi și fără sens.

Ori niciunul dintre acestea nu era scopul meu. Ce mi-am propus eu cu articolul în cauză a fost să stârnesc discuții și, evident, să generez trafic pe blog. (O să vă scriu într-un articol viitor despre tipologiile de articole de pe acest blog.) Până la urmă, orice blogger indiferent de nișă și de cât de cunoscut sau anonim este își dorește acest lucru.

Ce înseamnă să ai trafic pe blog?

În primul rând, a avea trafic pe blog înseamnă a fi citit. Până la urmă cu toții ne dorim asta! Eu, cel puțin, dacă nu-mi doream asta aș fi scris totul într-o agendă cu copertă draguță și acolo ar fi murit. Aș fi putut, de asemenea, să-mi fac un blog privat pe care să-l accesez doar eu și poate vreo 2-3 persoane (dar nu prea-i văd rostul, cel puțin nu în cazul meu). Practic, blogul este creat pentru a-ți împărtăși ideile / creațiile cu lumea. De ce să îl ții secret?

În al doilea rând, a avea trafic înseamnă a fi vizibil – nu doar pentru cititori. Mai sunt și brand-urile în joc. În cazul unui blog pe domeniu propriu ești interesat și de ROI (return on investment adică rata de recuperare a investiției, doar nu vă gândeați la roiul de albine?). Desigur și în cazul blogurilor pe subdomeniu, o posibilă colaborare e mai mult decât binevenită (deși mai rară).

Rezumând, aș putea spune că pentru mine traficul înseamnă vizibilitate. Iar aceasta e cu siguranță un lucru bun, cel puțin din punctul meu de vedere. Câtă vreme nu atragi asta prin cine știe ce practici mai puțin acceptabile, traficul e cu siguranță ceva de lăudat.

Ar fi multe de spus aici, dar eu nu sun vreun expert! Sfaturi legate de blogging pe Viață de Blogger. Acest blog a inspirat această rubrică, iar eu vi-l recomand pentru că aici veți învăța o grămadă de lucruri utile.

Voi cum considerați traficul pe blog? E de blamat? Sau de lăudat? Sunt tare curioasă ce răspunde. Așa că nu vă sfiiți să comentați 🙂




33 thoughts on “Trafic pe blog: e de blamat sau de lăudat? (dezbatere)”

  • Nu văd absolut nici o împrejurare posibilă în care ar fi de blamat un trafic mare pe blog… Mi-au scăpat comentariile respective, chiar sînt curioasă să le văd, încerc să le caut 🙂

  • Bineînțeles că și pe mine mă interesează traficul, dar nu mă dau cu capul de pereți dacă nu atrag cititori. Asta e. Îmi fac treaba, scriu cu plăcere și gata. În timp sper să cresc. Personal nu apreciez promovarea agresivă și excesivă. Eu am foarte, foarte puțini cititori, dar mi-s dragi.
    Dar da, îmi doresc să reușesc să adun câți mai mulți. Să le placă articolele mele și să revină. Vom vedea… încă suntem amândouă la început. (Mă refer pe domeniu 🙂 )

    • Exact, nici eu nu îl caut cu lumânarea. Însă fac tot posibilul pentru a-mi promova articolele într-o maniera neagresivă pentru că doar așa mă mai descoperă oameni faini și îi descopăr și eu pe ei la rândul meu 🙂 până la urmă și 2 vizitatori = trafic 😂

  • Traficul pe blog este, până la urmă, esența și finalitatea muncii unui blogger. Îmi aduc aminte și articolul și comentariul care au generat dezbaterea.
    Este de blamat acel trafic obținut “fraudulos”. Cu acele titluri “click-bite” și conținut “baloane de săpun”.
    În rest, traficul obținut din articole de calitate este ok. Poate nu aduce sute sau mii de cititori pe zi, dar cei care aterizează întâmplător rămân și revin.

    • Exact, singurul trafic de blamat e cel obținut de pe urma articolelor de genul :”Șoc, Iulia Albu a traversat strada!” 😂în rest… De ce altceva să ai un blog?

  • „Ar fi multe de spus aici, dar eu nu sun vreun expert!”

    Diana, draga mea, as putea spune ca eu ma consider un mic expert in ale bloggingului. Si… punandu-ma eu pe acest „piedestal”, zau ca sunt total de acord cu ce ai scris.

    Sa blamezi traficul pe blog? Apai… mie asta imi suna a non-sens. Orice blogger isi doreste trafic. Evident ca, fiecare are propriile motive si ratiuni pentru a dori acest trafic dar… sa ai blog si sa nu doresti (si sa faci orice este omeneste posibil ca sa il obtii) trafic… categoric mai bine iti cumperi o agenda si scrii acolo.

    Ai pus punctul pe „i”.

    Ingtre noi fie vorba… Din ce am observat de-a lungul timpului, toti cei implicati in lumea bloggingului doresc sa aiba parte de asta. Inclusiv cei care afirma sus si tare ca nu sunt interesati de aspect. De fapt… ei isi doresc poate cel mai mult. Insa… au intrat intr-un blocaj… pe de o parte le este teama ca nu sunt capabili sa obtina asta si atunci aleg calea negarii… pe de o parte se tem ca daca ar incerca si ar afirma ca doresc, in cazul in care nu vor reusi… lumea ii va crede incapabili. Si… iarasi aleg calea negarii.

    Toti procedam astfel in viata… intr-un fel sau altul.

    Tu… faci foarte bine ceea ce faci! Mergi inainte!

    In alta ordine de idei… iti multumesc cu plecaciune! Stii tu de ce. 🙂

    • Mirela, eu îți mulțumesc! Chiar ești o persoană de la care am multe de învățat 🙂 Mă bucur tare mult că rezonezi cu ceea ce am scris. (e o confirmare că nu bat câmpii 😂). Apropo, știu mulți care sunt în faza negării din păcate…

  • Dar pe cine nu interesează traficul? Exact cum ai fi spus și tu, am fi scris într-o agendă personală. Traficul nu este primordial pentru mine, dar îmi place să văd în statistici că acesta crește, iar atunci când el scade, clar că-mi pun niște semne de întrebare.

  • Am mai spus-o şi o repet: nu mă pricep la „strategii” de a atrage trafic, nu mă pricep nici la cum se scrie un articol ca să aducă trafic şi aici mă refer la cuvinte cheie şi etichete nu ştiu cum, eu fac fix cum mă taie capul. Asta nu înseamnă sub nicio formă că nu e important, că nu mă bucur când oamenii-mi trec pragul. Şi nu e de blamat deloc. De ce ar fi? Articolul ăla chiar a fost interesant ca temă de discuţie, nu pot înţelege reacţia respectivă, mi se pare pură răutate. Dar na, fiecare îşi exprimă părerea cum crede. Până la urmă nu e despre comunicare? Nu vrem dialog şi discuţii între noi? Şi atunci, cum faci asta dacă nu vine nimeni la discuţie?

    • Doamna respectivă lucra la o editură, probabil a înțeles greșit totul (deși eu nu consider că am atacat pe nimeni). Știi cum e, fiecare cu ideile lui. Cum ai zis și tu, dacă nu am invita oamenii la discuții, la dialog, cum să ai o relație cu cititorii tăi, să îi determini să revină 🙂

  • Cu totii ne bucuram sa vedem ca suntem cititi, eu asa cred. Nici eu nu le am cu SEO si cu etichete, ore de varf si alte minuni. Ma bucur sa vad ca lumea citeste, ma bucura si mai mult cand observ o reactie pozitiva la ceea ce scriu. Nu ca sa imi dea altii dreptate, nu de asta scriu, ci ca sa ofer o recomandare frumoasa, sa impartasesc ceva ce mie imi place. Sa stiu ca cineva a citit si poate a zambit, poate a descoperit ceva interesant sau o idee buna. Unele subiecte starnesc mai multa controversa, unii se pot simti vizati chiar si cand nu e cazul. Ma deranjeaza insa putin modul cum unii abuzeaza de subiecte in trend (de la cele sociale pana la seriale in voga) ca sa atraga cititori, chiar daca nu au cine cine stie ce de spus, de fapt. Nu imi doresc articole lungi, adeseori ma plictisesc, recunosc, dar vreau ceva cu amprenta personala. Seara superba!

    • E greu să fie de acord toți cu tine (și plictisitor cred). E frumos în schimb să fii citit, să știi că ai stârnit ceva cititorilor 🙂 Și pe mine mă deranjează modul în care unii abuzează de unele subiecte pentru trafic.

  • Sunt de parere ca nebunia asta cu traficul a cam scapat de sub control. Nu zic ca este rau sa ai trafic dar nu mi se pare un criteriu discriminant. Am citit multe articole proaste cu trafic enorm. Poate ca aveu titlul care trebuie ca sa atraga curiosii. Sau, poate ca expuneau un subiect controversat. Mie mi se pare foarte superficial conceptul de trafic. Niste cifre care nu masoara calitatea continutului. As schimba oricand acest criteriu cu ceva mai putin superficial. In ceea ce ma priveste, am petrecut ceva timp sa inteleg cum functioneaza lumea asta creata in jurul “traficului cu orice pret”. Nu zic, am intalnit si continut de calitate care merita citit dar si multa risipa de cuvinte. Sunt multi bloggeri cunoscuti cu trafic enorm datorita numelui sau, pur si simplu, a felului in care incita la citirea unui text. Asta se numeste imagine de marca si marketing si nu e relevant pentru calitatea continutului expus. Cam asta ar fi parerea mea. Si nu spun asta pentru ca eu nu reusesc perfomantele altora. O spun pentru ca o cred si n-as putea scrie doar pentru trafic. Am intalnit oamenii care scriau numai despre subiecte controversate, stiind ca astfel vor avea trafic mare. Ajungeau sa injure pe X sau pe Y sau sa il faca cu ou si cu otet. Unii scriau magistral de bine si cu stil dar multi scriau ca un copil de clasa a 4. Pentru ce sa improsti in stanga si in dreapta cand improsti la nivelul unui pusti de 12 ani? Pentru trafic. Cam la asta s-a ajuns in anumite cazuri.

    • Ai dreptate. Cum ziceam și le grup, ar trebui implementat un mod de a cerne conținutul scris doar pentru trafic de cel calitativ.

  • La mine traficul este un carusel. Am zile cu 13 vizitatori si zile cu 400 de vizualizari. Un articol despre paste hom-made are acelasi numar de vizualizari cu un articol despre un subiect tabu. Parerea mea: ai vazut cearta iscata de mine pe un articol cu albine? Cred ca a avut si pe mama si si pe tata lu trafic fetita aceea.

  • Sa afirmi ca ti-ai facut blog si ca nu ai nevoie de trafic, e ca si cum ai presta un job si nu ai avea pretentii salariale. 🙂
    Un “trafic” cât mai frumos si ordonat pe aceste canale de comunicare virtuale !

Lasă un răspuns