Edituri vs. Bookster – marketing sau…

edituri vs. Bookster

Săptămâna trecută vuia internetul. Deodată, cel puțin în bula mea, lumina reflectorului se mutase de pe cuplul ce a scandalizat țara spre un noi război, „unul mai cult”, anume edituri vs.  Bookster.

Despre ce e vorba pe scurt

Bookster e un soi de bibliotecă pentru companii. Practic, aceasta oferă companiilor posibilitatea ca angajații lor să împrumute cărți. Toate bune și frumoase până când 10 edituri au dat în judecată acest serviciu pentru concurență neloială.

Multă cerneală blogosferică a curs pe acest subiect (de exemplu la Andreea Chiuaru, Dorina Dănilă și Emil Călinescu) De comentarii pe Facebook  nu mai zic, am văzut tot felul de teorii aruncate în aer. Însă una dintre ele mi s-a părut interesantă, astfel că le-am propus celor de pe grupul meu de Facebook să o dezbatem. Mai exact, am vrut să aflu dacă și altora toată tevatura creată li se pare o strategie de marketing.

cE AU SPUS CITITORII MEI? Edituri VS. bOOKSTER - MARKETING SAU...

Sincer, nu m-am gândit că ar fi o schemă de marketing 🤔

Folosesc Bookster de niște ani, l-am cunoscut pe omul care a dat startul companiei și mi-e greu să cred că nu ar fi acoperit zona asta de drepturi de autor în tot conceptul lor de bibliotecă online.

Prefer să împrumut cărți de la ei și să nu îmi umplu biblioteca de acasă decât cu ceea ce consider necesar 😊

Am împrumutat cărți de la ei pe care le-am cumpărat ulterior, așa bune mi s-au părut 😬

Întreb, dacă a fost autorizată în 2013, editurile acum s-au trezit. Eu nu împrumut cărți de niciunde, îmi place și vreau o carte, o cumpăr și gata. Nu știu dacă este campanie de marketing!

Am citit destul de multe cărți prin intermediul Bookster şi chiar cred că inițiativa lor este una bună. Am auzit oameni spunând că au citit mai mult datorită Bookster. După ce am citit de la ei, mi-am şi cumpărat unele cărți pentru că mi-am dorit să le am în bibliotecă.

Eu sunt foarte recunoscătoare pentru Bookster. Citesc mult iar cărțile noi sunt destul de scumpe. Când eram mai tânăra și cu mai mult timp, eram fidelă bibliotecilor publice. Din păcate, programul lor nu se pupă cu programul meu de la 9 la 6. Editurile ar putea face demersuri spre a fi mai competitive, în loc să se supere.

Ce cred eu?

Din păcate în cadrul companiei unde lucrez nu avem Bookster (lucru un pic surprinzător ținând cont că vorbim de cine vorbim), deci nu mă pot da cu părerea cu privire la beneficiile unui astfel de serviciu. Însă mi se pare ceva über cool. Oh, am scris „über”… observați similaritatea? S-a tot scris și despre asta: e un soi de taximetriști versus Uber, doar că la un nivel mai… cult. În fine, nici eu nu cred că e vreo strategie de marketing. Însă într-o țară în care se citește puțin, o țară rămasă înțepenită într-un trecut prăfuit, dar în care se vorbește despre progres cred că ar trebui să existe mai multă deschidere la nou. E singura șansă.

Voi ce credeți? Edituri vs. Bookster = marketing?

Sharing is caring:

Hai să ne citim și pe mail!

Bi-lunar trimit vești despre ce am mai scris pe blog, conținut exclusiv și recomandări faine!
© dealedianei.ro, 2021