Sigur și tu ai primit cel puțin un produs promoțional nașpa. Eu țin și acum minte cum la 17 ani o doamnă mi-a înmânat cu mare mândrie o găleată branduită. Mi-a picat fața și, evident, nu dintr-un motiv prea bun. Încă de atunci mi-am propus să salvez lumea de produsele promoționale nepotrivite. Și iată că soarta m-a adus în poziția de a putea face ceva! După cum poate știi deja, mă ocup, printre altele, de comunicarea internă a unui departament de aproape 200 de persoane.
Astfel că am ceva experiență în alegerea de produse promoționale. Astăzi te voi băga într-un curs fulger la finalul căruia vei deveni și tu, la fel ca mine, un super-erou în domeniu! Vei vedea astfel că trebuie să stăpânești câteva tehnici pentru a putea alege și tu Promoționale WOW sau poate vrei să mergi pe Promoționale Eco – tot e la modă!
Ești pregătit să-ți câștigi capa?
Lecția nr. 1: Înțelege legătura dinte Produsele promoțioanlE și branding-ul
Ia notițe, învățăcel! Produsele promoționale sunt o metodă de promovare eficientă și rentabilă din punct de vedere al costurilor. Astfel că ele sunt folosite atât de marile companii, dar și de cele aflate la început de drum. Conform unui studiu PPAI (Promotional Products Association International) 89% dintre consumatori își amintesc de un produs promoțional chiar și la doi ani după ce l-au primit, iar 83% folosesc un produs promoțional de mai multe ori pe zi. În plus, produsele promoționale contribuie și la creșterea brand awarness-ului.
Practic, produsele promoționale sunt un soi de carte de vizită, iar pentru cei aflați la început de drum sunt chiar unul din cele mai puternice instrumente de branding. Un produs promoțional bine-ales spune mai multe decât crezi. Așa că sper că ai înțeles de ce o găleată nu a fost chiar cea mai bună alegere de produs promoțional sau, mă rog, nu era pentru categoria mea de vârstă.
Lecția nr. 2: cele 5 reguli de argint
Să alegi un produs promoțional, nu e floare la ureche, tinere padawan*! Există reguli!
Știi vorba aceea: „doi lei dai, doi lei face!”. Cum spuneam mai sus, produsele promoționale sunt o carte de vizită a brandului tău și, cu siguranță nu vrei să transmiți un mesaj greșit. Spun asta pentru că produsele slab calitativ se observă imediat. Dacă tu nu ești dispus să investești în ceva calitativ, ce mesaj le transmiți clienților, partenerilor sau angajaților?
De asemenea, ține minte și ce ți-am spus despre studiile PPAI și investește în produse cu o durată de viață de minim 3-6 luni.
Un aspect foarte important e cui vrei să oferi produsul? Poate eu nu aveam nevoie de o găleată, dar sigur mamaie i-ar fi găsit imediat trebuință!
Cum am spus și mai sus, produsele promoționale sunt folosite chiar de mai multe ori pe zi. Astfel, atenția trebuie să ne fie concentrată pe produse ce vor fi cu adevărat utilizate.
Produsele cu o formă inedită / cu un mesaj interesant au mare succes!
Produsele promoționale trebuie să fie în ton cu specificul brand-ului. O companie din domeniul automotive, de pildă, poate oferi un stick USB în formă de mașină, dar dacă același stick ar fi oferit de o florărie, de pildă, ar fi puțin ciudat.
lecția nr. 3: Regula de aur!
Pentru că ai ajuns până aici, o să îți spun un secret! Un adevărat super-erou al produselor promoționale știe că pentru a reuși, are nevoie de parteneri de încredere!
Cu o experiență de peste 10 ani, un portofoliu de de peste 10000 de proiecte și produse inovatoare testate în peste 20 de domenii de activitate – Today Advertising e răspunsul clar la această întrebare. În plus, pe site-ul lor poți crea un cont de companie unde vei avea acces ușor la oferte, stocuri, simulări grafice, eșantioane și multe altele inclusiv servicii garanție și post garanție. Adică sunt fix partenerii de care ai nevoie!
Lecția nr. 4: să ne relaxăm înainte de final: ce produs personal se potrivește cu brandul tău personal?
OK, hai că nu mai e mult! Înainte de a-ți dezvălui ultimul lucru de știut despre produsele promoționale, te invit la un joc!
Am explorat site-ul celor de la Today Advertising și am ales 3 produse promoționale unor personalități sau… tipuri de brand-uri diferite. Astfel, am ales:
- Pentru brandurile clasice, dar care vin și cu ceva nou: rucsacul Bobby Hero XL. Un rucsac e clar un cadou clasic, dar acesta e și inteligent. De ce? E antifurt, are port USB și unde mai pui că e și încăpător: are compartimente pentru un laptop de 17”, o tabletă de 12,9” și tot mai ai spațiu și pentru altele.
- Pentru brandurile dedicate oamenilor moderni: coperta pentru agenda cu încărcător wireless integrat Air 5W RPET. Da, ai înțeles bine: nu e doar o copertă de agendă, ci are un încărcător integrat! Astfel că în timpul unei ședințe îți poți încărca și telefonul, fie wireless, fie cu ajutorul port-ului USB integrat. Smart, nu?
- Pentru conservatorii convinși: cana Hoplar thermo mug. Un produs clasic, dar util și, mai ales eco (e realizat din fibre de bambus).
Interesante toate trei, nu?
lecția nr. 5: Folosește promoționalele cu înțelepciune!
OK, până acum am vorbit despre produsele promoționale și cum ne pot ajuta ele în promovarea unui brand. Însă un adevărat super-erou în acest domeniu știe că ele pot fi folosite la mai mult de atât! Fidelizarea angajaților sau a clienților sunt doar două exemple în acest sens. Cerul e limita! Procesul de alegere e același, restul ține de tine!
Lecția nr. 6: Primește-ți capa de super-erou al promoționalelor
Eh, iată că am ajuns la final! Sunt tare mândră de tine! Acum mai ai de trecut doar examenul final și poți intra în posesia capei de super-erou al promoționalelor! Pentru asta, o să te rog să-mi spui cum ai folosi produsul care ți-a picat la testul de la lecția nr. 4 pentru a-ți promova brandul personal! Baftă!
Articol scris pentru SuperBlog. Toate fografiile sunt preluate de pe site-ul sponsorului todayadvertising.ro
11 Comments
Multă baftă Diana! 🙂
Mulțumesc <3
Baftă!
Mulțumesc <3
Coperta mi-a picat la test. Vreau coperta! 😀
Baftă multă, draga mea!
Așa-i că e faină? Și mie mi-a plăcut tare mult 🙂
E super! Și tare utilă 😉
Daaa ❤️
Coperta, e superbă ideea!Succes!
Daaa, și mie mi-a plăcut! Mulțumesc mult <3