Discuții la feminin: Dana Lupșa – alchimistul de branduri

Dana Lupșa

Cred că v-am mai spus, dar o repet: lucrul care îmi place cel mai mult la Social Media e faptul că așa am ajuns să cunosc oameni formidabili pe care, probabil, mi-ar fi fost mai greu să-i cunosc în offline. Unul dintre acești oameni este, fără îndoială, Dana Lupșa: brand developer, specialist PR, autoare a cărții Be Branded, practician law of attraction, lector universitar și fondatoare a asociației Happy Moms.

Cu un așa palmares, cred că e lesne de înțeles de ce am ales-o pe Dana pentru a deschide un maraton de Discuții la feminin ce va avea loc în următoarea perioadă aici, pe blog. Ups, mi-a scăpat spoilerul! În fine, asta e acum, sper să găsiți inspirație în tot ce va urma! Iar acum nu vă mai țin în suspans!

De vorbă cu Dana Lupșa…

…despre omul Dana Lupșa, branding personal și law of attraction

Bună, Dana! Mulțumesc tare mult pentru acceptarea invitației. Pentru început, o să te rog să ne spui câte ceva despre tine! 

Bună tuturor, mulțumesc mult pentru invitația de a spune o poveste. Pentru că tot ce trăiesc este o poveste. Sunt mamă, soție, prietenă, fiică, profesor, antreprenoare, președinte.

Am visat să devin doctor și să vindec omenirea de diabet, am ajuns doctor în management. Cea mai ascunsă temere a mea, acum 20 de ani, era să vorbesc în public – acum 18 ani am îmbrățișat cariera de cadru didactic universitar.

Am trăit cu convingerea că a avea o firmă este ceva foarte complicat, drept urmare acum conduc o firmă plus un ONG. Cred că îmi place să îmi depășesc limitele, de aceea de fapt azi sunt suma tuturor experiențelor pe care le-am îmbrățișat cu toată inima, dărâmând zid după zid, toate temerile, convingerile limitative și barierele. Sunt de altfel o femeie obișnuită care a avut șansa să descopere ce îi place și să fie susținută de oameni care cred în ea. 

Ești expertă în branding personal, astfel că nu pot să nu te întreb care este cel mai bun sfat pe care ai putea să i-l dai unei persoane care abia începe să își construiască brand-ul? 

Aș zice că e o recomandare, deoarece așa cum nu îmi place să primesc, nici nu îmi place să dau sfaturi. Dar dacă ar fi să ofer o recomandare, cea ce ar trebui să rețină cineva care abia începe să își construiască brand-ul, ar fi să treacă printr-un proces profund de autocunoaștere în urma căruia să zidească temelia brandului personal într-o manieră care să îi ghideze ulterior toate acțiunile.

Cu alte cuvinte să pornească de la a ști cu precizie care sunt valorile, punctele tari, misiunea, viziunea, factorul de diferențiere, și abia apoi să adauge culori, mesaje, ton al vocii, și în ultimă instanță logo și website. De cele mai multe ori oamenii încep invers, ceea ce este ca o casă fără temelie. 

Care este cea mai des întâlnită greșeală în materie de branding personal? 

Să crezi că imaginea este totul și să faci orice pentru a părea cumva. Încurajez oamenii care doresc să fie (re)cunoscuți, să aibă expertiză sau experiență relevantă în domeniile lor, acesta e de fapt singurul factor de diferențiere care nu poate fi copiat. Și să îl îmbrace în haine potrivite – culori, mesaje, ton –  în loc să se lupte a construi o imagine care cred ei că va vinde și care nu îi reprezintă absolut deloc. 

Ești și practician law of attraction. Ce înseamnă asta mai exact? Cum ne ajută în viața de zi cu zi? 

Am descoperit legea atracției universale acum 6 ani și de atunci viața mea s-a schimbat și se schimbă în fiecare zi. În fiecare zi asist la câte o „întâmplare” care de fapt este confirmarea că sunt pe drumul aliniat cu menirea mea.

Legea atracției universale este un mod de gândire centrat pe modul în care gândurile devin realitate, și de fapt există numeroase studii științifice și cărți care arată faptul că energia gândurilor se poate materializa. Este un mod de viață care te transformă într-un magnet, așa cum spun autorii, pentru ceea ce îți dorești. Dintr-o dată oamenii, resursele, vin către tine, fără efort, și pare că totul se întâmplă fără efort. Asta a început să se manifeste în viața mea acum 6 ani și asta se manifestă și azi.  

dana lupșa

…despre asociația Happy Moms

Cum ai înființat asociația Happy Moms? Altfel spus, care e povestea ei? 

Începusem să susțin ateliere pentru copii și la un moment dat, o parte din mamele acestora, în urma discuțiilor, au constatat că eu am o altă profesie, și că am un doctorat în management, așa că am început să povestim despre provocările pe care ele le aveau în afacerile pe care le fondaseră sau le conduceau. Pentru că la momentul acela nu aveam o afacere, mi s-a părut firesc să aduc femei care aveau experiență și care ar fi putut să ofere niște răspunsuri pertinente.

Așa s-au născut întâlnirile de networking, denumite la început Mămici de poveste, ulterior, odată cu crearea unei echipe, împreună cu colegele mele Alexandra Ciucanu și Adriana Handaric, devenite chiar Business Mom Club. Ulterior, pentru că era nevoie de o formă legală, și pentru că mi se părea că ceea ce fac aducea bucurie, am denumit asociația Happy Moms. Am pornit practic de la 0, cu bani din bugetul familiei cât să virez capitalul pentru înființare. Am avut o perioadă de mai bine de 1 an în care dormeam mai puțin de 4 ore pe noapte, în care am învățat grafică, dar și organizare de eveniment, planificare, comunicare, branding, coordonare.

Cu sprijinul soțului meu fără de care nici o idee nebună de-a mea nu ar fi prins viață. După câțiva ani în care am organizat de la evenimente cu 20 de femei la evenimente de o săptămână cu câteva sute de mame și copii, organismul a cedat și m-am îmbolnăvit. A fost momentul în care am decis să cer ajutor și el a venit de la cele două colege ale mele care acum sunt cele mai bune prietene ale mele, Alexandra si Adriana, alături de care am extins activitatea în alte 5 orașe. 

Am văzut că în cadrul asociației aveți tot felul de proiecte: Business Mom Club, Școala Antreprenorială pentru Mame, tabăra de educație non-formală, Business Teen și Business Kid. Simți că vreunul dintre ele e mai apropiat de sufletul tău? Sau le iubești pe toate în mod egal? 

Fiecare proiect s-a născut dintr-o nevoie. Business Mom Club este instrumentul nostru de fundraising – datorită contribuțiilor membrelor reușim să strângem bani pentru proiectele noastre de educație financiară și antreprenorială.

Școala antreprenorială a venit firesc în urma întâlnirilor de networking, constatând că mare parte dintre doamne nu aveau pregătire în domeniul management, marketing, public speaking, negociere, dar își doreau și aveau nevoie.

Business Teen a venit în momentul în care am constatat că răspunsul la întrebarea adresată studenților mei: „De ce ești aici?” era un „Nu știu!” din ce în ce mai frecvent. Așa că m-am gândit că a facilita contactul elevilor de liceu cu realitatea economică va fi benefic pentru a lua o decizie și a deveni angajat sau angajator. Iar Business Teen a venit pe fondul discuțiilor cu copilul meu cel mare referitoare la bani. Așa că acum avem o carte, un personaj – Mimi – o piesă de teatru, și ateliere gratuite derulate prin școli, pentru cilul primar, pentru ca cei mici să înțeleagă ce sunt nevoile, dorințele, bugete, banii. 

Toate îmi sunt la fel de dragi, sunt parte din inima mea și parte din familia mea, așa cum de altfel au devenit și voluntarele care realizează activități sau le coordonează, cărora le sunt recunoscătoare. 

…despre feminitate, provocări și succes

Crezi că stereotipul conform căruia femeia este „sexul slab” încă mai e valabil? 

Depinde mult ce înțelegem prin sexul slab și cum ne raportăm la acest concept. Dacă definim rolul femeii de a fi vorba care lină, brațul care mângâie, sufletul care ține laolaltă energia tuturor celor din familie, care știe preferințele fiecăruia și care aduce armonie, mi-ar plăcea mult să cred că este un stereotip benefic.

Tindem să ne atribuim atributul antonim – puternică, mai mult masculină decât feminină, confundând rolul de la job sau rolul de manager al unei afaceri, cu rolul din familie. Dacă la job e nevoie să fim autoritare, să luăm decizii rapid, să acționăm cu precizie, în familie ar fi de dorit să ne găsim echilibrul, energia feminină fiind blândă, caldă, liniștită. Asta înseamnă pentru mine a fi sexul slab. A avea înțelepciunea de a fi puternică și vulnerabilă acolo unde e nevoie. 

Care este cea mai mare provocare pentru femeile din România zilelor noastre? 

Sunt multe și depind rolurile pe care fiecare femeie le are, dar cea mai importantă este aceea a managementului timpului. 

Dar pentru tine care a fost cea mai mare provocare de până acum, din punct de vedere al carierei, desigur? 

Nu știu niciodată să răspund rapid la două întrebări. Una este vârsta pe care o am, a doua este aceasta, legată de provocări. Poate mă ajută personalitatea, locul controlului, sistemul de gândire despre care povesteam mai devreme și legea atracției universale să mă concentrez pe bun și bine, și să iau tot ce se întâmplă ca pe un semn că sunt sau nu pe drumul potrivit menirii mele. Cred că cea mai mare provocare a fost a mea cu mine, să dizolv credințe limitative și să găsesc soluții acolo unde alții văd provocări sau probleme. 

Care este definiția unei femei de succes? Tu te consideri o femeie de succes? 

Le spun mereu studenților mei că succesul și calitatea produselor/serviciilor sunt două noțiuni extrem de subiective și cred că fiecare ar fi de dorit să avem propria definiție a succesului. Poate pentru unii succesul se măsoară în reputație, pentru alții în bani, pentru alții în numărul de vacanțe pe an sau satisfacția clienților. Pentru mine succesul înseamnă să am o familie armonioasă, să fim cu toții și împreună, în echilibru, să am susținerea oamenilor și să fac ce îmi place. 

Ne poți dezvălui planurile tale de viitor? Ce surprize ne rezervi? 

Am alocat mult timp inovând mai cu seamă metodele de predare ale cursurilor și seminariilor mele, pentru acest an universitar, 2019-2020. Iată că trăim o perioadă în care trebuie să inovez din nou. Ceea ce vreau să subliniez este că, din păcate sau fericire, evit planurile.

Ce pot să vă spun este că lucrez la încă două cărți pe teme de antreprenoriat și ONG, că îmi propun să continui menirea mea de a dărui oamenilor din ceea ce știu de data aceasta online, și că voi lansa – aceasta este chiar o informație în premieră – un serviciu de consultanță pentru cei care doresc să lanseze activități în mediul online sub formă de curs sau webinar

Lasă-ne un gând de încheiere, te rog! 

În primul rând îți mulțumesc încă odată, le mulțumesc cititorilor tăi pentru timpul alocat și îmi exprim bucuria de a ne conecta în acest fel.

În al doilea rând îți doresc mult succes în ceea ce faci.

În al treilea rând, as recomanda din inimă cititorilor să accepte că viața nu este liniară, că e nevoie să fim flexibili și să ne adaptăm la orice amenințări sau oportunități apar în mediul extern, că dacă au un vis acesta poate deveni realitate iar primul pas e să creadă cu tărie în acesta, și mai ales că ceea ce sunt sau au în prezent, este doar o consecință a acțiunilor din trecut iar rezultate diferite vor obține acționând diferit!

Vă doresc tuturor liniște în suflet! 

Sharing is caring:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

Ori poate vrei să fii la curent cu tot ce scriu?

Introdu adresa de mail în căsuța de mai jos și te anunț de fiecare dată când public!

 

Loading
© dealedianei.ro, 2021
%d blogeri au apreciat: