Discuții la feminin: Adriana Handaric. Despre cum să o iei de la capăt

Adriana Handaric

Adriana Handaric mi se pare un exemplu fain de determinare. A renunțat la ceea ce mulți am numi un job stabil pentru a administra alături de soțul ei propriul business: undeumbla.ro. Dar mai multe despre ea, despre business-ul ei de familie și despre cum e să pornești pe un drum diferit veți afla în cele ce urmează. Enjoy!

De vorbă cu Adriana Handaric

…despre ea

Bună, Adriana! Mulțumesc tare mult că ți-ai rupt din timp pentru a răspunde la câteva întrebări. Pentru început, am o provocare pentru tine: cum te-ai descrie în 5 cuvinte?

Și eu îți mulțumesc pentru oportunitate! 

Wow, numai 5 cuvinte? ☺ Voi alege să mă descriu prin prisma rolurilor pe care le am zi de zi, sunt multe și toate importante în funcție de situație, însă le aleg pe următoarele: mamă, soție, antreprenor și manager, specialist în marketing și voluntar. ☺ 

Timp de 8 ani ai activat în domeniul bancar, ba chiar 6 dintre acești ani i-ai petrecut într-o poziție de management. Apoi, în 2016 ai decis să te rupi de acest mediu pentru a te ocupa integral de afacerea familiei. Care a fost declicul care te-a convins că e nevoie de a face aceasta schimbare? 

Curajul de a mă desprinde total a venit de la fetița mea, Sara. După nașterea Sarei am stat cu ea o perioadă, în concediul pentru creșterea copilului, a fost foarte frumos, însă duceam lipsa activității, deși nu am întrerupt-o 100% niciodată. În paralel eram implicată în afacerea de familie. Pe de altă parte mă întrebam cum să o las atâtea ore, să nu o văd, deși era foarte bine îngrijită și în siguranță cu cei mai buni înlocuitori posibili, bunicii. 

Am revenit și mi-am reluat jobul, m-am readaptat extrem de ușor, parcă nu lipsisem deloc, însă încet- încet orele petrecute la job s-au înmulțit, iar timpul petrecut cu familia s-a redus considerabil. Au crescut frustrările și sentimentul de vină, așadar am realizat că e momentul să schimb ceva.

A urmat o perioadă de tranziție, cu planuri, trecut în revistă rezerve financiare, dar cu bucurie că fac ceea ce trebuie și cu multă susținere din partea soțului meu, că este ceea ce avem nevoie noi ca familie și nu în ultimul rând era nevoie să mă dedic profesional creșterii afacerii noastre.

adriana handaric

A fost greu să te desprinzi de mediul bancar? Sau faptul că activai în ambele domenii în paralel ți-a făcut trecerea mai ușoară?

Nu pot să spun că a fost greu ci mai degrabă presărat cu griji dar odată luată decizia am știut care e drumul meu în continuare. Au fost de ajutor determinarea de care mă bucur de când mă știu, capacitatea de analiză și dorința de a găsi calea cea mai bună profesional și personal.

Acum am un scop al meu, am învățat și învăț foarte multe lucruri, căci susțin din toată inima învățarea continuă, indiferent dacă alegi calea antreprenoriatului sau nu. Am devenit mai deschisă, mai curajoasă, mai flexibilă și cu perspective nelimitate, cu mențiunea că formarea și experiența dintr-o multinațională au fost de mare ajutor, practic au format baza pe care am construit și construiesc ceea ce sunt din punct de vedere profesional.

Despre undeumbla și-un pic despre voluntariat

Din câte am înțeles, afacerea familiei tale este una extrem de tehnică: monitorizarea prin GPS și managementul flotelor de vehicule. Ce ne mai poți spune despre ea? 

Voi începe prin a explica ce este un sistem de monitorizare. Un sistem de monitorizare presupune montarea unui dispozitiv GPS pe vehicul, dispozitivul transmite către platforma noastră o serie de date care sunt prelucrate și transpuse în informații prețioase, sub formă de rapoarte, necesare analizei complete a activității mașinii, pentru a reduce costurile generate de consumul de combustibil, eficientizării rutelor, creșterea satisfacției clienților, ușurarea sarcinilor administrative și multe alte beneficii care pot fi identificate în urma analizei punctuale a activității fiecărei companii. 

De ce ar avea nevoie o companie de un sistem de monitorizare? Chiar dacă ne referim la o flotă de dimensiuni mari sau la una de dimensiuni reduse, tipologia problemelor care pot apărea este extrem de variată. Un sistem de monitorizare care te ajută să gestionezi situația și să găsești soluții în timp real îți aduce beneficii din punct de vedere al reducerii costurilor, eficienței utilizării resurselor și alocării activităților către angajați. 

undeumbla

Misiunea noastră este de a deveni prima alegere în domeniul soluțiilor telematice, prin furnizarea unor servicii inovatoare, adaptabile fiecărui client, în sinergie cu sistemele existente, care să conducă la creșterea eficienței și a independenței acestora. 

Ne mândrim cu o interfață prietenoasă a platformei undeumbla, proiectată pentru a putea fi utilizată atât de către personalul specializat din punct de vedere tehnic, cât și de către personalul care aparține unor departamente complementare, dar și cu o experiență de peste 15 ani în domeniul soluțiilor telematice.

undeumbla logo

Am crescut activitatea organic și sănătos, oferind servicii din ce în ce mai complexe și care se potrivesc multor domenii de activitate. Practic, noi încercăm să ușurăm și să oferim soluții de eficientizare a activității clienților noștri. 

Îi este greu unei femei să lucreze într-un astfel de mediu?

Greu, nu….însă provocator, clar! A fost nevoie să aprofundez tot felul de noțiuni tehnice pentru a putea transpune într-un limbaj atractiv multitudinea de funcții și caracteristici pe care le oferă platforma noastră. Publicul nostru este format atât din persoane familiarizate cu monitorizarea și managementul flotelor, cum sunt coordonatorii de transporturi sau managerii de logistică, însă și din persoane care au nevoie pur și simplu de documente sau alerte care să le ușureze sarcinile de zi cu zi, cum ar fi un contabil, care are nevoie să facă câteva selecții și să obțină o foaie de parcurs, de exemplu. 

Te ocupi și de voluntariat în cadrul organizației Happy Moms. Cum ai descrie această activitate?

Activitatea mea în cadrul Asociației a pornit într-o zi de primăvară, la o cafea, alături de Dana Lupșa și Alexandra Ciucanu. Atunci am pus bazele comunității Business MoM Club, atât online cât și offline. Susțin și mă împlic în toate activitățile Asociației, pe lângă atribuțiile aferente titulaturii de Community Manager, anul trecut am acceptat cu bucurie, să mă alătur board-ului de conducere al Asociației. 

Astfel, alături de cele două doamne minunate amintite mai sus, administrez tot ce ține de activitatea online, întâlniri de networking lunare, evenimente anuale, direcții de dezvoltare, strategii și multe altele.

Eforturile depuse au dat roade și s-au transpus în zeci de ore de networking, relații de afaceri intermediate, evoluții spectaculoase ale doamnelor care au ales să ne fie alături, extinderea activității Asociației în mai multe orașe din țară, dezvoltarea și susținerea unor afaceri în cadrul comunității noastre, o multitudine de informații utile și oportunități semnalate membrelor noastre. 

Despre împliniri, provocări și altele…

Care  este cea mai mare realizare a ta în ceea ce privește activitatea profesională? Dar cea de voluntariat?

Realizări au fost multe și la momentul respectiv păreau de departe cele mai importante de până atunci, așadar lista nu se închide niciodată. ☺ 

Aș vrea să amintesc două victorii, pe care le-am obținut cu mult efort și dedicare: în 2009 deveneam unul dintre cei mai tineri șefi de unitate bancară și asta într-o perioadă extrem de tumultoasă și dificilă, iar între timp am construit de la zero brandul undeumbla, pornind de la identitate vizuală, mesaj, ton, misiune, viziune și valori și continuând cu prezență și comunicare online și offline. 

Voluntariatul mi-a adus satisfacții atât la nivel personal cât și profesional, am putut să ajut și să aduc schimbări în societate, am câștigat prietenia și susținerea celor două doamne Alexandra și Dana, am dobândit tot felul de abilități și competențe și cel mai important mi-am depășit o multitudine de limite personale. 

Te consideri o femeie împlinită?

Spun da, cu toată inima…Am o familie minunată, compusă dintr-un soț extraordinar care îmi susține toate ‘’nebuniile’’, un copil remarcabil alături de care descopăr rolul de părinte și pe care îl ajut să fie fericit și să-și atingă potențialul. Profesional, mă bucur de libertate de creație și de decizie, atât în cadrul afacerii noastre, cât și în cadrul Asociației, unde am posibilitatea să ajut, pic cu pic reușim să schimbăm ceva și să aducem un plus de valoare.

Care e sfatul tău pentru femeile care vor să se rupă de ceea ce fac și să-și lanseze propria afacere?

Datorită activității desfășurate în Asociație, am întâlnit foarte multe femei dornice să pornească pe calea antreprenoriatului, unele extrem de hotărâte, altele poate descurajate de societate sau de familie. 

Așadar, primul pas ar fi să adune tot curajul de care dispun și să decidă ceea ce vor să facă, să-și asculte chemarea. Este foarte important să fie conștiente de punctele lor forte, căci toate avem, să învețe în permanență, pe cont propriu sau într-o formă organizată și formală care să le aducă și recunoaștere și credibilitate, dacă este nevoie desigur, să planifice tranziția cronologic și financiar, căci începuturile sunt frumoase dar și provocatoare dacă nu te bazezi pe niște rezerve.  

Ajută să se integreze într-o comunitate online sau offline, prin intermediul căreia să beneficieze de susținere și sfaturi, ideal ar fi chiar să își găsească un mentor care să ajute cu experiența sa, și foarte important de precizat, networkingul reprezintă o sursă excelentă pentru a lega parteneriate, a obține recomandări și a găsi clienți. 

Și nu în ultimul rând să aibă speranță și încredere în forțele lor. ☺

Ne lași un gând de încheiere?

Gândul meu de încheiere sună cam așa: recunoștință pentru ceea ce avem și suntem, înțelepciune în alegerea acțiunilor sau pașilor, dorință și curaj de a evolua și să încercăm să manifestăm un strop în plus de bunătate față de cei din jur.

Îți mulțumesc, dragă Diana, pentru că mi-ai oferit ocazia de a așterne povestea mea în aceste câteva rânduri și le mulțumesc și celor care au alocat timp prețios pentru a le citi. 

 Să fim sănătoși și împliniți! 

Sharing is caring:

Hai să ne citim și pe mail!

Bi-lunar trimit vești despre ce am mai scris pe blog, conținut exclusiv și recomandări faine!
© dealedianei.ro, 2021