Pe Oana Biciușcă am descoperit-o online, în grupurile Happy Business MoM și Comunitatea MarkeTales – Femei cu povești de magice. Oana este o bloggeriță care a renunțat la jobul ei pentru a deveni soloprenor, iar astăzi vă invit să o descoperiți prin intermediul unui nou interviu din seria Discuții la feminin.
Bună, Oana! Mulțumesc frumos c-ai acceptat propunerea mea! Am o provocare pentru tine: descrie-te în 5 propoziții!
Bună, dragă Diana! Îți mulțumesc pentru onoarea de a fi aici, în acest spațiu atât de fermecător.
Hm. Interesantă provocarea ta.
Sunt Oana Biciușcă, mama de fetiță și soție, blogger de dezvoltare personală și business pe www.oanabi.com și creator de conținut, în toate formele lui. În plus, în curând voi fi life coach certificat și acreditat și abia aștept să aduc conștientizare, transformare și inspirație în viețile oamenilor care au nevoie să fie ascultați și ghidați spre o viață așa cum și-o doresc ei. Practic, viață mea este o poveste continuă, pentru că scriu de dimineață până seară și o fac cu pasiune. Iar atunci când nu scriu, sunt alături de oamenii dragi din viață mea și mă hrănesc cu iubirea și cu energia lor pozitivă.
Ce ne poți spune despre afacerea ta?
Afacerea mea este un soloprenoriat în crearea de conținut și a venit ca o continuare firească a faptului că scriam deja de un an pe blog și o făceam cu atâta pasiune.
Scopul afacerii este de a crea o poveste autentică și plină de inspirație a fiecărui brand care își dorește să fie diferit, să educe și să producă un impact emoțional care să ducă la “vânzare”.
Mereu am încercat să mă detașez de subiectivitatea scrierii unui material și m-am pus în locul celui care citește că să înțeleg dacă ceea ce scriu transmite emoție, dacă se simte vocea brandului respectiv și dacă inspiră spre acțiunea dorită.
Cum a fost să renunți la jobul tău în achiziții pentru a te dedica propriei afaceri?
Eu nu am renunțat la job din cauza afacerii, ci pentru că am plecat într-o călătorie total neașteptată când eram însărcinată deja în aproape 6 luni în Marea Britanie, unde soțul meu tocmai primise un job foarte bine plătit de inginer la o companie de renume internațional. Întâmplarea a făcut că, ne-am întors în țară cu mult înainte de a împlini un an acolo, așa cum ne propusesem noi.
Cât timp am fost în concediu de creștere copil m-am simțit total pierdută, nu știam ce să fac și încotro să mă îndrept. Știam că sunt bună la ceea ce făceam în jobul ce-l avusesem, dar nu îmi aducea nici o bucurie. A fost o perioada în care m-am închis mult în mine și m-am întrebat de multe ori ce e cu viața mea, de ce sunt aici, ce ar trebui să fac? Până într-o zi când Dumnezeu mi-a dat răspunsul și am început să scriu timid.
Odată cu experiența, cu provocările și cu învățarea continuă, am prins încredere și m-am aruncat întâi spre un job în acest domeniu și, mai apoi, spre partea de soloprenoriat. Îi spun așa, pentru că sună mai fancy decât freelancer, dar și pentru că abia de curând am început să mai colaborez cu o persoană dragă mie pe partea de conținut și nu e încă ceva atât de bine definit, încât să îi spun altfel.
Ce i-ai sfătui pe cei care își doresc să meargă pe acest drum?
I-aș sfătui să fie curioși și cu sete de învățare, cu drag de limba română, să se axeze mereu pe problemele, nevoile, emoțiile clientului final care se hrănește cu textele create de ei pentru a lua decizia de a acționa. I-aș sfătui să fie autentici, dar în același timp să fie în concordanță cu valorile brandului și să le inspire consumatorilor prin conținutul creat de ei.
I-aș sfătui să aibă curaj să se reinventeze și să creeze doar conținut de calitate. Și, cel mai important, i-aș sfătui să facă asta doar dacă le place cu adevărat, pentru că bucuria de a scrie se simte în fiecare text pe care îl dai mai departe.
Care sunt valorile pe care ți-ai construit brandul?
Valorile brandului OANABI sunt inspirație, încredere, autenticitate și bucurie. Consider că în zilele noastre, între atâtea companii care încearcă să se afirme, în atât zgomot pe care clienții îl aud zilnic, singura metodă prin care te poți distinge ca și brand este să fii autentic, să oferi valoare și să câștigi încrederea clienților tăi. Oferă inspirație prin ceea ce scrii și fă totul cu bucurie, iar clienții îți vor stă aproape.
La modul general, care crezi că sunt valorile necesare unei femei de succes?
Cred că depinde de cum definește fiecare succesul. Valorile mele sunt: familie, inspirație, libertate, asumare, integritate, autenticitate și încredere. Toate acestea mă ajută să îmi evaluez gândurile, acțiunile și rezultatele și să realizez zilnic activități care țin de misiunea mea personală.
Te consideri o femeie de succes sau încă mai ai de lucru?
Din punctul meu de vedere, succesul este o stare de bine interioară care vine din faptul că am o familie minunată, fac ceea ce îmi place, sunt aliniată cu valorile mele și iau decizii asumate din care învăț zi de zi, încercând să îmi descopăr potențialul, să îmi realizez misiunea și pentru a fi mai bună decât am fost ieri.
Ca să îți răspund la întrebarea ta mai concret: da, cred că sunt o femeie de succes din perspectiva celor spuse mai sus. Desigur, se poate că alte persoane să definească succesul total diferit, prin a deține lucruri materiale scumpe și a avea avere, iar atunci nu mă încadrez în standardele succesului lor. Este pur și simplu o situație de percepție a lumii tale interioare și exterioare.
Unde te vezi peste 5 ani? Care e cel mai mare vis pe care-ți dorești să îl vezi îndeplinit până atunci?
Îmi doresc că în 5 ani să am deja o echipa bine consolidată, foarte talentată și apreciată pe partea de scriere de conținut și să fiu o figura cunoscută pe partea de coaching, datorită rezultatelor extraordinare pe care le au clienții mei. În rest, visez să am o familie sănătoasă cu care să călătoresc mult și să ne bucurăm de experiențe unice împreună.
Lasă-ne, te rog, un gând de încheiere!
Aduceți-vă aminte de voi, visați măreț și ascultați-vă mai des! Doar așa veți descoperi cât de speciali sunteți, cât de frumoasă poate fi viață și cât de mult contează puterea gândului intenționat.