4 moduri în care SmartCash RMS m-a ajutat să-mi gestionez mai bine mica afacere

smartcash rms 4 moduri
sursa foto: smartcash.ro, edit: canva.com

Bună tuturor! Ana e la butoane azi. Diana a fost tare drăguță și mi-a acordat un spațiu pe blogul ei pentru a vă povesti despre ajutorul de nădejde pe care îl am eu în gestionarea afacerii mele în retail. Astfel, vreau să le vin în ajutor antreprenorilor care, la fel ca mine, sunt puțin cu capul în nori. Mai precis, acest articol le e dedicat visătorilor cărora toate cifrele li se par un soi de prototip al limbii chineze.

Dar, cred c-ar trebui să încep  prin a vă povesti mai multe despre afacerea mea: o patiserie. Ea a pornit dintr-un vis de-al meu și adevărul e că primele zile chiar au fost minunate. Lumea venea, cumpăra, se întorcea mulțumită și mai cerea încă un covrig polonez bine însiropat, încă un croissant sau o pain au chocolat. Pfoai, aveam impresia că afacerea mea o să crească mai ceva ca un aluat de cozonac și că antreprenoriatul nu e chiar Muma Pădurii de care îmi vorbeau cunoștințele ceva mai cerebrale…

Eh, dar problemele au început să apară după un timp, atunci când m-am izbit de peretele realității. Trebuia să gestionez mai bine totul, altfel riscam să mă îngrop într-un munte de bonuri fiscale, post its, carnețele și să uit absolut tot. Am început să mă documentez în stânga și-n dreapta și am aflat că soluția la toate întrebările mele era una simplă: o platformă retail management system dezvoltată în România. Vorbesc, evident, despre SmartCash RMS, un software pentru magazine individuale ca al meu, dar și pentru marile lanțuri comerciale. Dar, haideți să vă spun cum m-a ajutat și sigur veți înțelege!

 

SmartCash RMS logo
sursa foto: smartcash.ro

cUM M-A AJUTAT SMARTCASH RMS?

Problema 1: Câte coduri, atâtea moduri de a greși

Aveam o casă de marcat manuală unde fiecare produs era un cod. Ar fi trebuit să fie simplu pentru mine, nu? Marii maeștri ai bucătăriei spun că patiseria e o știință exactă. Ei bine, nu! Dacă numerele mele nu exprimă câte grame de unt sau de câte ori trebuie scos un aluat foitaj din frigider, uns și apoi împăturit, nu le rețin orice mi-ai face. Așa că tot timpul uitam că 888567 era codul pentru merdenele (și, sinceră să fiu, acum am scris ce combinație mi-a venit în minte, chiar nu mai știu codul).

Evident, aveam totul scris pe un post it roz pe care-l aveam pe tejghea. Dar, cum eu sunt mai aeriană din fire, la nici două săptămâni am pierdut biletul. Probabil i l-am dat din greșeală vreunui client care nu a considerat atât de important acel cod Morse personal și l-a aruncat în prima pubelă. Șoc, groază! Eram terminată. Am răsturnat sertarele casei cu susul în jos. M-am aplecat și-am căutat pe sub tejghea. Nimic! Biletul meu pe nicăieri. Pfff!

În cele din urmă am luat toate bonurile la mână și mi-am făcut o listă nouă. Nu vreți să știți cât a durat totul: o veș-ni-ci-e.

Soluția: aplicația SmartCash POS din suita SmartCash RMS

Eh, dar de când am aflat de SmartCash RMS, viața me-a s-a simplificat considerabil. Datorită aplicației SmartCash POS nu trebuie să mă mai complic cu liste și coduri. Aceasta dispune de interfețe de utilizare pentru toate formatele comerciale, iar interfața cu touchscreen e ușor de utilizat chiar și pentru atehnicii ca mine! Pur și simplu apăs pe fotografia produsului și gata! Bonul fiscal se generează simplu, rapid și fără bătăi de cap!

Problema 2: Rapoarte, rapoarte…

Îmi țineam cu sfințenie toate bonurile și încercam să le trec într-un Excel, frumos, organizat. Doar că și asta dura mult. Uneori mă împotmoleam. Chiar am șters de câteva ori niște formule pe care mi le stabilise contabilul pentru că, repet, nu sunt cea mai tehnică persoană. Eu sunt din alt aluat.

Soluția: Integrare contabilă simplă

Platforma permite ca datele înregistrate să fie exportate direct în programele de contabilitate. Așa, și contabilul, și antreprenorul sunt fericiți!

Problema 3: Stocurile
 
Credeam că e ușor să țin stocurile. Până la urmă erau cantități. Dar… una e să faci o tavă de cornuri, alta e să faci câteva kilograme. Sigur, reușeam eu să țin totul sub control folosind catastiful meu de încredere. Însă e dificil să fii și la tejghea, și în bucătărie și la „butoane” (doar nu ești Superman!). Îți pierzi capul uneori, zău! Prin urmare, aveam  nevoie de o soluție eficientă și mult mai precisă decât pixul și hârtia pentru a fi sigură că stocurile mele sunt exacte.

Soluția: Gestionarea stocurilor într-o manieră smart

Evident, SmartCash RMS permite și gestionarea stocurilor într-o manieră complet informatizată și precisă! În plus, tot cu ajutorul platformei mă ocup și de recepționare mărfii. Totul e precis și la îndemână.

Practic, fără această platformă m-aș rătăci printre numere, documente și toate cele. Nu-i de mirare că e folosită la o scară atât de mare!

informatii smartcash rms
sursa foto: smartcash.ro, infografic realizat folosit vengage.com și canva.com

cum mi-am transformat afacerea?

Eh, dar această digitalizare a afacerii mele a avut loc  anul trecut, pe vremea când lucrurile erau mai simple. SmartCash RMS a fost ajutorul de care aveam nevoie pentru nu-mi transforma afacerea de vis într-un coșmar. Datorită lui aveam informații precise fără a mă complica.

Dar, 2020 a schimbat regulile jocului. Când am fost cu toții consemnați la domiciliu am început să mă tem. Clienții s-au evaporat. Cine să mai iasă din casă chiar pentru croissante oricât de poftă i-ar fi? Mă temeam. Mă temeam că-mi voi arunca la gunoi visele.

Soluția a venit tot de la SmartCash! Magister, dezvoltatorii platformei software, au pus la dispoziție în mod gratuit comercianților care deja le foloseau platforma un portal online numit SmartCash.Store. Aceasta ne-a permis mie și altor deținători de afaceri mici să ne trecem activitatea în online. Cu ajutorul lor, am început să preiau și să livrez comenzi la toți clienții mei obișnuiți și am mai câștigat câțiva care locuiesc tocmai în cealaltă parte a orașului.

cE-AR MAI FI DE ZIS?

Sunt fericită acum! Patiseria merge bine, în ciuda contextului. Am comenzi offline și online. Am și un sistem care mă ajută să nu pierd nimic din vedere în materie de stocuri, să am toate datele transmise la timp și în mod eficient către contabilul meu – adică face fix lucrurile fără de care o afacere nu ar putea funcționa.

Așa că, dragii mei antreprenori mai mici, dacă vreți un magazin inteligent, știți care e soluția! Sau… poate o folosiți deja, dacă da, lăsați părerea voastră mai jos. O să revin să citesc și comentariile!

Până atunci, îi mulțumesc Dianei că m-a lăsat să vă povestesc cum am reușit să trec cu brio de provocările puse de o afacere aflată la început de drum. Sper că ați realizat că nu sunteți singuri!


smart cash rms

Articol scris cu drag pentru SuperBlog –  proba 8.

Sharing is caring:

Hai să ne citim și pe mail!

Bi-lunar trimit vești despre ce am mai scris pe blog, conținut exclusiv și recomandări faine!
© dealedianei.ro, 2021