Time management sau despre listele mele faimoase

time management
sursa foto: canva.com

Sinceră să fiu, nu știu de ce mi s-a dus vorba în blogosferă c-aș fi un soi de  Wonder Woman a organizării. Ziua mea are tot 24 de ore și nu o singură dată am picat în haosul acela în care totul e vraiște și ai 1000 de urgențe de rezolvat.

Uneori aș vrea să am o baghetă magică sau să găsesc într-un sertar inelul Arabellei și să-mi rezolv, prin minune toate lucrurile. Dar, nu… nu se poate. Trăim într-o lume prea concretă. Totul e matematică, nu magie. Așa că eu-visătoarea trebuie să stea potolită, la locul ei și să-i facă loc (în mare parte a timpului) celeilalte eu: eu-cerebrala.

Din fericire, am  avut totuși marele noroc de a fi înzestrată cu un spirit autodidact și cu  o pasiune pentru… liste. Așa am învățat cum să-mi organizez timpul petrecut pe blog, dar și o serie de alte trucuri de time management despre care am scris la Grațiela pe blog acum ceva timp. Dar, cumva, nu am spus tot. Iar întrebările au tot venit și tot venit… Așa că m-am gândit să filmez și un vlog pe tema „time management” în care am abordat niște lucruri interesante (cred și sper) din această sferă:

Vlogul meu despre time management

Și, da, în linii mari acesta e modul în care mă organizez eu. E un mod perfect?  Aș spune, mai degrabă, perfectibil. Totul în viață e așa. Dar, pe moment asta e ceea ce merge pentru mine.
 
Vă provoc pe toți să vă găsiți propriul mod de a vă organiza timpul. Desigur, vă puteți inspira din metoda mea de time magement sau nu. Poate unii dintre voi se vor simți mai bine folosind o aplicație decât o agendă – e un lucru normal. 

Organizarea timpului, urmarea unei agende / a unui program nu trebuie să fie o corvoadă – așa devenim și mai dezorganizați.
 
Totul trebuie să vină natural. La mine, metoda Eisenhower se dovedește a fi de un real folos în ceea ce privește organizarea task-urilor legate de job sau cele casnice. Dar, când vine vorba de blogging, mi se pare un pic cam stresantă (această activitate intrând în categoria de hobby, nu vreau să fiu atât de rigidă). Așa că sfatul meu pentru voi e să experimentați. Și mai am câteva sfaturi legate tot de time management:
time management
editare personală & sursa foto: canva.com,

Cam atât despre time management.Rezumând: nu am găsit vreo rețetă universal-valabilă. Însă am experimentat până am găsit ceea ce mi se potrivește mie: listele scrise de mână, matricea Eisenhower, respectarea cu sfințenie a pauzelor și a faptului că nimic nu e bătut în cuie.

Voi cum vă gestionați timpul? Folosiți agende? Aplicații? Ce alte metode? Vă țineți de un program sau vă permiteți mici abateri?

Aștept cu interes răspunsurile voastre!

Sharing is caring:

Ori poate vrei să fii la curent cu tot ce scriu?

Introdu adresa de mail în căsuța de mai jos și te anunț de fiecare dată când public!

 

Loading