Comunicarea vizuală. Partea 3: Greșeli în crearea de conținut vizual

comunicarea vizuală greșeli în crearea de conținut vizual
sursa foto: canva.com

Cuprins

Iată că am sosit și la ultima parte a acestei trilogii. Dacă până acum am vorbit despre aspectele mai teoretice ale comunicării vizuale, e timpul să ne aplecăm un pic și spre cele mai practice. Până la urmă, ce rost are atâta teorie dacă noi nu știm cum să evităm anumite greșeli în crearea de conținut vizual, nu?

Avem acum la dispoziție o grămadă de instrumente și multe dintre ele chiar free: Canva (cel mai popular, am creat chiar și un tutorial pentru cei aflați la început), Venngage, Adobe Spark și multe altele. Dar, cum facem să creăm un conținut de impact și care să transmită mesajul corect?

Lecția 1: orice semn, cât de mic, are o semnificație mare

Pentru început, trebuie să înțelegem că semnele, oricât de mici, poartă cu ele e o semnificație importantă. Dar, de multe ori, semnificația aceasta e una atribuită de public.  De exemplu, acum câțiva ani Twitter avea simbol în formă de stea care servea drept buton pentru salvarea postării (a.k.a bookmark). Însă utilizatorii platformei, foloseau acel buton pentru a marca o conversație pe care nu vor să o mai urmărească, practic devenise un soi de dislike.

Ei, dar în momentul în care au decis să schimbe forma butonului din stea în inimă, el nu a mai fost folosit în acest scop… Practic, nu mai avea sens să marchezi un tweet neplăcut cu inimioară!

 

 

Atunci când producem conținut vizual trebuie să avem în vedere faptul că simbolurile universale au un impact asupra modului în care oamenii acționează și interpretează informațiile.Astfel de indicii trebuie introduse intenționat și cu o semnificație clară.  Altfel, impactul pe care îl poate avea asupra publicului poate fi unul neașteptat (și nu neapărat într-un sens pozitiv).

 

 

comunicarea vizuală greșeli în crearea de conținut vizual
sursa foto: canva.com

Lecția 2: care e publicul tău țintă și ce vrei să îi transmiți?

A nu ține cont de publicul țintă e în top când vine vorba de greșeli în crearea de conținut vizual și numai.

Fiecare tip de public reacționează la un anumit tip de conținut, la anumite culori, la un anumit stil. Publicul tânăr e atras de culorii vii, în timp ce un public mai sobru va prefera culori mai liniștite. La fel, poate un anumit tip de public preferă ca marginile se fie lăsate goale pentru a nu fi distrași de la punctul focal al design-ului (sau chiar articolului), în timp ce alții preferă contrariul.

Nesocotirea publicului țintă duce la alterarea mesajului sau îi diminuează din impactul dorit.

 

 

E important, deci să-ți studiezi publicul țintă. Să afli ce îi place, ce palete de culori îl atrag. Pentru început, îți recomand să citești Psihologia Culorilor (The Little Book of Colour) de Karen Haller și How to Style Your Brand de Fiona Humberston. Te  vor ajuta să-ți găsești direcția!

 

 

comunicarea vizuală greșeli în crearea de conținut vizual
sursa foto: canva.com

Lecția 3: Sub nicio formă să nu comiți aceste trei greșeli în crearea de conținut vizual, mai ales când e vorba de infografice

Spuneam ieri că nu orice imagine cu text este un infografic. De fapt, dacă trebuie să citești pentru a înțelege un mesaj, ei bine, acela nu e un infografic. Cantitatea de text trebuie să fie… exact atât cât trebuie, adică atât cât să transmiți un mesaj cheie. Când facem infografice, nu scriem romane, ci prezentăm totul cât mai sintetic, făcând totodată uz de elemente vizuale.

La fel de mult contează și spațiul dintre elemente, dacă e prea mic sau inexistent designul va fi îngrămădit, dacă e prea mare va fi mult prea lăbărțat, iar dacă spațiile nu sunt egale peste tot, aspectul va fi unul neglijent. Și tot la capitolul aspect neglijent intră și multitudinea de fonturi. Or fi ele super interesante, dar nu trebuie folosite mai mult de 2-3!

 

 

Poate părea complicat. Și pe net sunt o mulțime de infografice: zilnic apar peste 10.000, iar 99% dintre ele nu sunt din cele reușite pentru că încalcă cele trei reguli de mai sus. Dar nu trebuie să ne descurajăm! Până la urmă trebuie să exersăm și să nu ne grăbim să apăsăm butonul Publish înainte de a răspunde la aceste întrebări:

1.Pot înțelege mesajul fără a petrece prea mult timp citindu-l?

2. Design-ul meu pare îngrămădi, mult prea „aerisit” sau dezorfonat?

3. Câte fonturi am folosit?

 

 

În loc de încheiere

Ei, iată că am ajuns la final. Da, da, cu aceste trei întrebări se încheie trilogia despre comunicarea vizuală. Sper că ați înțeles de ce este ea atât de importantă când vine vorba de crearea de conținut și cum evităm anumite greșeli.

Mai sper ca totul să vă fi fost de folos și, dacă da, lăsați un comentariu, iar eu voi mai veni cu astfel de articole!

Sharing is caring:

Hai să ne citim și pe mail!

Bi-lunar trimit vești despre ce am mai scris pe blog, conținut exclusiv și recomandări faine!
© dealedianei.ro, 2021