Time management: 3 lucruri care nu au mers pentru mine

time management
sursa foto: canva.com

Cuprins

Timpul parcă nu-i niciodată destul. Când eram în școală, țin minte cum fixam ceasul din perete așteptând evaporarea miraculoasă a orelor, mai ales în zilele de vineri sau în cele de dinaintea vacanțelor. Dar, surpriză, timpul trece mai repede când te distrezi, așa că eram rapid în banca mea, pe scaunul acela cu stinghii un zdrelite în care mă rugam să nu-mi agăț pantalonii.

Evident, cu trecerea anilor, viteza cu care timpul trece a crescut mai ceva ca un aluat de cozonac în ajun de Crăciun. Pe mulți, tăvălugul îi prinde nepregătiți, și-i târăște până la vale într-un haos de nedescris. Însă pe mine mă prinde nu prea spre deloc. Asta pentru că am învățat să-mi gestionez timpul atât de bine încât rar am parte de surprize.

Bine, poate or fi și genele de vină: încă nu acum cunoscut o persoană mai organizată și tipicară decât maică-mea. Dar, pe de altă parte îmi și place ca totul să fie plănuit, mai ales că ziua mea ar trebui să fie cu muuult mai lungă. Gândiți-vă doar: job full-time în (probabil) compania cea mai cunoscută din țară, un blog principal plus încă unul ocazional, gestionarea conturilor de Social Media aferente promovării blogurilor, treburi casnice, ba m-am mai apucat și de cursuri pe diverse platforme (Coursera, Udemy, Skillshare), citit, scris pentru alte proiecte ce nu implică blogurile mele. Aș lua-o sigur razna dacă nu aș acea și ceva competențe de time management.

sursa foto: canva.com

De fapt, dacă mă gândesc bine, chiar am dezvoltat o pasiune pentru acest domeniu. Tot timpul citesc, mă documentez cu privire la noi tehnici și tool-uri, dar, evident, unele merg, altele nu. Însă time management e un domeniu atât de vast încât e imposibil să te potrivești cu toate metodele: e la fel ca în cazul hainelor: unele sunt frumoase doar purtate alții. Deci, evident, dacă ceva nu merge pentru mine, asta nu înseamnă că nu poate fi potrivit pentru voi. Așa că, azi am pregătit pentru voi o listă cu 3 lucruri încercate care mie nu mi s-au potrivit, dar care merită încercate!

Nu m-am împăcat cu...

Aplicații

Evident, trebuia să încerc diverse aplicații de time management: Trello, Todoist, Microsoft To Do. Dar, oricât de eficiente erau, sincer, la un moment dat uitam de ele. Asta se întâmpla mai ales în zilele în care eram mega-încărcată și preferam să țin telefonul, adică distragerile cât mai departe biroul meu. Așa că, pentru mine, nu erau atât de eficiente căci nu le puteam verifica, nu puteam actualiza statusul acțiunilor… Ba chiar aveam frustrări când realizam asta!

Pomodoro

Pomodoro e una dintre cele mai populare metode de gestionare a timpului. Deși a fost denumită după leguma mea preferată (roșia), tehnica inventată de către Francisco Cirillo nu prea a fost pe placul meu.  Și, totuși, consider că are ceva potențial pentru că permite focusarea pe un task pentru o perioadă de timp, mai exact, iată în ce constă:

  1. Alegerea unei sarcini de care vă veți ocupa timp de 25 de minute;
  2. La finalul celor 25 de minute, veți avea un pomodoro, asta înseamnă că puteți lua o pauză de 4 minute;
  3. După ce strângeți 4 pomodoro, veți lua o pauză de 15 minute apoi o luați de la capăt.
Pentru a fi mai ușor, vă puteți cronometra timpul folosind diverse aplicații. Eu am folosit una numită fix Pomodoro, dar în app stores mai există și altele.

De ce nu a fost pentru mine această tehnică? Din multe motive. În primul rând, mă enerva faptul că la fiecare 25 de minute îmi suna telefonul. Apoi, mai era și faptul că unele task-uri nu puteau fi împărțite în fix 25 de minute: luau mai mult sau mai puțin, așa că mi se părea că trișez un pic.
time management
sursa foto: canva.com

Batching - tratarea activităților pe loturi

Eh, metoda asta mi s-a părut tare interesantă, dar apoi m-am plictisit repede. Ea constă în gruparea sarcinilor similare în loturi și tratarea lor împreună. Am observat, într-adevăr, o minimizare a timpului inactiv. Pe de altă parte, devenea obositor să realizez anumite task-uri pentru o perioadă mai lungă de timp, chiar și cu pauze. Eu una prefer diversitatea.

Ce tehnică de time management funcționează pentru mine?

Pentru mine, listele sunt cea mai eficientă metodă de time management. Dacă sunteți de ceva timp pe aici, știți deja: prefer listele scrise de mână, așa că am o colecție frumușică de agende. În plus, am grijă să îmi priorizez acțiunile folosind matricea Eisenhower – fac asta de ceva timp în fiecare dimineață și dă roade frumușele: nu îmi scapă nimic important în timpul zilei și nu îmi încarc zilele ce vin inutil cu diverse acțiuni ce ar putea fi amânate.

Recent, la job, am început să îmi blochez intervale de timp în agenda Outlook pentru a trata diverse acțiuni urgente și migăloase fără a fi deranjată sau a mă trezi cu o ședință în acea perioadă.

Practic, „tehnica” mea de gestionare a timpului poate fi rezumată astfel:

time management

Dar, cum spuneam, nu există o singură metodă de time management. Eu vă recomand s-o încercați pe a mea. Vă recomand să încercați și Pomodoro. Încercați și batching. Testați aplicații. Faceți-vă stocuri de agende și markere. Dezvoltați-vă propria metodă, căci nu există un mod universal valabil de a vă organiza.

Sunt curioasă ce veți descoperi și ce ați descoperit deja, așa că nu vă sfiiți să vă împărtășiți experiențele în comentarii!

Sharing is caring:

Hai să ne citim și pe mail!

Bi-lunar trimit vești despre ce am mai scris pe blog, conținut exclusiv și recomandări faine!
© dealedianei.ro, 2021