
Cuprins
E vară, nemaipomenit de cald, iar gândurile ar trebui să ne zboare la un cocktail savurat pe marginea piscinei, o baie în mare sau o drumeție pe munte. Dar, tot filmul parcă se rupe în clipa în care pornim televizorul: problemele false, violențele, scandalurile încă domină ecranele noastre. Însă se întâmplă și lucruri pozitive pe lumea asta. Așa că azi, în așteptarea vacanței sau a weekend-ului, m-am gândit să împărtășesc câteva vești bune sosite în inbox-ul meu sub formă de comunicat de presă.
Talent premiat
București, 13 iulie 2021. Peste 80 de elevi și cadre didactice de la Liceul de Arte Plastice ,,Nicolae Tonitza” au fost premiați în cadrul ceremoniei care a marcat talentul și creativitatea liceenilor din cadrul proiectului CSR având ca temă bucuria de a trăi, susținut de echipa ALOMA. 66 de elevi din clasele IX-XII au creat 71 de lucrări de artă prin diverse tehnici: pictură, gravură, colaje, grafică digitală și desen animat, toate reflectând viziunea lor despre ceea ce ne poate aduce bucurie în viața de zi cu zi.
„Apreciem mult talentul elevilor care au răspuns cu entuziasm inițiativei noastre, realizând lucrări de artă deosebite! Am descoperit o nouă generație de tineri artiști plastici, care vor avea multe de spus în următorii ani!”, a declarat Cristian Doxan, Country Manager România & Adriatic Region FRONERI Ice Cream.
Ceremonia de premiere a avut loc în curtea liceului, unde elevii și-au ridicat premiile în aplauzele colegilor, veniți special pentru a-i susține. Toți cei care au înscris lucrări au primit diplome și materiale de lucru: șevalete metalice pliabile, culori acrilice, blocuri de desen, alături de rucsaci și tricouri pentru vacanță. Totodată, cadrele didactice coordonatoare au fost premiate pentru contribuția lor deosebită.
Și eu trăiesc sănătos!
București, 20 iulie 2021. A XI-a ediție a mișcării naționale „Și eu trăiesc sănătos!” – SETS, inițiată de Fundația PRAIS în parteneriat cu Nestlé România, s-a încheiat cu rezultate semnificative în condițiile unui an școlar complex, în care elevii au învățat cu precădere acasă – online. Echipa Fundației PRAIS a creat o serie de metodologii noi, utilizând platformele digitale SETS, care au condus la angrenarea masivă a elevilor în activități variate care au contribuit la starea lor de bine.
Astfel, peste 60.000 de elevi din 296 de școli primare din 5 mari orașe din România: București, Cluj-Napoca, Roman, Ploiești, Timișoara și 19 comunități din județele Cluj, Dâmbovița, Ilfov, Prahova, Neamț și Timiș au putut avea acces la instrumente de învățare rapidă și la materiale educaționale video care au promovat direct stilul de viață echilibrat.
[…]
Conferința online SETS „Starea de bine a copiilor de vârstă școlară, o prioritate!”, la care au participat peste 1.300 de invitați, a fost urmată de lansarea în premieră a E-book-ului cu același titlu, postările sale în social media ajungând la peste 45.800 de membri ai comunității proiectului: cadre didactice, familiile elevilor, publicul general.
Cărți utile pentru părinții cu copii speciali: Logo-Armonia de acasă Vol. I și II – Mădălina Orian
Volumul I
Logo-armonia de acasă este o carte care îți devine acel prieten la care simți că poți apela oricând, la orice oră, cu toată încrederea, chiar dacă nu și-a propus să țină loc de psiholog, terapeut al limbajului sau psihoterapeut.
Mădălina Orian este mama a doi copii minunați, Daria și Filip. Și este mama unui copil special. Fetița ei s-a născut cu cheilopalatoschizis. Prin această carte ea te invită pe tine și pe toți părinții de copii speciali într-o călătorie, la capătul căreia fiecare va realiza că un diagnostic nu înseamnă că totul a luat sfârșit. Ba chiar, tu, părintele de copil special, vei simți că ai dreptul la o viață normală, deoarece aceasta este o stare pe care fiecare și-o creează, nu un standard.
În acest prim volum, De la copilul meu, la copilul din mine – Ce am învățat fiind părinte de copil special, autoarea își deschide, cu sinceritate, sufletul în fața noastră și vorbind din propria experiență ne oferă o incursiune în propriul nostru suflet cu ajutorul informațiilor din sfera parapsihologiei, spiritualității și psihoterapiei.
Volumul II
Odată ce s-a împăcat cu diagnosticul Dariei și și-a regăsit copilul interior, Mădălina Orian a decis să privească totul cu iubire și să îmbrățișeze cu ambele mâini viața, indiferent cât de atipică îi este.
Convinsă fiind că doar prin dragoste apar progrese și dornică să își ajute ambii copii cât de mult poate, a absolvit masteratul Terapia limbajului și audiologie educațională și a dat naștere termenului de Logo-armonie. Un termen prin care vrea să arate că logopedia nu se realizează doar în cabinetul de terapie, cu instrumente și metode foarte riguroase. Că orice terapie, inclusiv cea a limbajului, poate fi continuată și acasă, cu iubire și în armonie.
Astfel, volumul De la părinte, la părinte-terapeut – Logopedie practică, pe înțelesul tuturor, cuprinde un set de instrumente și informații științifice, studii de caz și aplicații concrete din sfera logopediei și psihopedagogiei, folosind un limbaj accesibil oricui, cu termenii științifici explicați.

Inovație în educație! Primul centru educațional antepreșcolar, cu abordare Reggio Emilia, în regim bilingv s-a deschis în Cluj-Napoca
Un centru educațional pentru copiii foarte mici (1-3 ani), de tip social, în regim bilingv-engleză, cu abordare Regio Emilia, s-a deschis în Cluj-Napoca.
Centrul Educațional ImagiNation Early Years Centre și-a deschis porțile pentru copiii de vârstă antepreșcolară din Cluj-Napoca, în cartierul Dâmbul Rotund, începând cu 25 iunie 2021. Centrul oferă programe de educație antepreșcolară, urmând abordarea Reggio Emilia, în regim bilingv-engleză. Învățarea are loc prin joacă și povești în cadrul unui mediu prietenos și sigur.
ImagiNation Early Years Centre, cuprins în nişa antreprenoriatului social la nivel național, este și un centru social, ceea ce înseamnă că au numeroase obiective sociale de îndeplinit pentru zona educației antepreşcolare, şi pentru oraş în general, cel mai important fiind faptul că veniturile provenite din activitatea centrului sunt redirecționate altor cauze comunitare.
Momentan mai sunt câteva locuri disponibile pentru grupa de vârstă 1.5-2.5 ani.
Se oferă două tipuri de program:
SCURT 7.30-12.30
LUNG 7.30-17.30
“Principalele valori după care ne ghidăm sunt: dezvoltarea creativității și a imaginației, explorarea mediului înconjurător și a mediului social, promovarea diversității și a incluziunii sociale, educația pozitivă prin blândețe precum și promovarea capacității de exprimare a celor foarte mici prin cele 100 de limbaje promovate de Loris Malaguzzi, în cadrul filozofiei Reggio Emilia, abordare pedagogică care se regăsește în centrul nostru.
Ne dorim să schimbăm în primul rând percepția din România asupra educației antepreșcolare. S-a dovedit faptul că educația timpurie reprezintă cea mai bună investiție pe care o poate face statul sau o familie pentru copilul lor deoarece 85% dintre structurile creierului se dezvoltă în primii 5 ani de viață, acest interval reprezentând perioada cu cel mai ridicat impact în dezvoltarea potențialului neuronal şi emoțional.
Ne dorim să aducem schimbare și progres în ceea ce privește percepția asupra educației antepreșcolare și a valorizării rolului acesteia în societatea românească.”
Dacă vreți să vizitați CENTRUL, completați un fomular (click). Mai multe informații despre ImagiNation-Early Years Centre, găsiți pe: https://www.imagineyc.ro/ și pe Facebook.

În loc de încheiere
Și… gata, acesta a fost micul buletin de știri pozitive! Mă bucur că ele au legătură cu educația, cu viitorul copiilor. Cred că acesta e cel mai important aspect ce ar trebui promovat, discutat (și acționat în consecință), dar e păcat cum media și societatea, în general, preferă senzaționalul. Totuși, aș vrea să las discuția asta pentru alt moment. E vineri, miroase a vacanță, așa că… spuneți-mi, voi ce vești bune ați mai auzit?