Se mai citesc bloguri? Relevanța bloggingului în 2022

relevanța bloggingului

Cuprins

Când m-am apucat de blogging am făcut multe lucruri instinctiv. De atunci, din 2007, și până acum am vărsat râuri întregi de cerneală virtuală mai întâi pe o platformă ce acum nu mai există, e doar o parte din istoria internetului (WOW!).

Se scria mult pe atunci, dar mai mult în anii ce au urmat. Se și citea mult. Nu o dată am devenit virală de-a dreptul cu articole de pe Illusion’s Street precum Vârsta la care totul se sfârșește.

Cu toate acestea, nu m-am considerat și nu mă consider un blogger de succes. Sunt doar un om care scrie. Asta mă definește, așa că fac totul de drag. Oricum, mi se pare că de la o vreme se scrie tot mai puțin pe bloguri. Tot mai mulți bloggeri se orientează spre alte canale de creare și publicare de conținut ori renunță de tot.
 
Deci am cam pierdut trenul spre succes, iar a fi influencer pe social media ori de vlogger nu prea mă prinde. Desigur, mai sunt newsletterele (de exemplu Mona face o treabă extraordinară), eu încă îmi mai învârt gândurile legate de asta prin centrifuga minții.
 
Ținând cont de aceste lucruri mă întreb, așa cum o fac și alții probabil, dacă se mai citesc bloguri în anul de grație 2022? Și, mai important de atât: care mai e relevanța bloggingului?

Bloggingul a murit, trăiască bloggingul!

În 2021 un sondaj Databox numit The Shift in Your Content Marketing Mix: 25 Marketers On What’s Changed in 2 Years a arătat că 68% dintre marketerii intervievați considerau bloggingul ca fiind mult mai deficient decât în urmă cu doi ani. (Spuneți-mi că sunt demodată, dar cum altfel să faci SEO eficient pentru a promova un produs?)

Desigur, acest studiu acoperă doar acele  bloguri de companie și strategiile de promovare ale agențiilor / departamentelor de marketing. Poate vă întrebați cum rămâne cu blogurile personale. Eh, eu zic să vă țineți bine căci le punem pe amândouă sub lupă numaidecât!

Module și aplicații pe care le folosesc în blogging

Relevanța bloggingului personal în 2022. Mai poate fi menținut interesul publicului?

A fost o vreme când blogosfera era un loc tare fain. Un loc în care se scria mult, atât creativ, cât și informativ. Se nășteau dezbateri serioase ori discuții din cele mai amuzante.

Nu spun că nu e fain și acum. Însă atunci parcă erau comunități mult mai închegate de bloggeri și citiori de bloguri. Bine, nu erau nici atâtea opțiuni și oamenii încă aveau răbdare să citească, să scrie.

O, Doamne, și ce oameni frumoși am cunoscut! Din păcate, de unii nu mai știu nimic. S-au dizolvat în eterul www-ului, iar locul lor în blogosferă a fost ocupat de unii care fac asta doar pentru views… Trist, dar să nu deviem de la subiect!

Un blog personal e/era adesea umplut de însemnări asemănătoare unui jurnal. Și, da, oamenii citeau cu drag părerile altora despre orice li se întâmpla – de la banal la ordinar!

În mare parte, însă, blogurile personale au migrat acum spre bloguri nișate pe lifestyle, travel, parenting etc. Iar unii deja nu se mai consideră bloggeri, ci influenceri care activează mai mult pe Social Media decât în blogosferă. Alții au devenit vloggeri.

Nu spun că e rău, oricum, încă mai suntem câțiva care nu ne lăsăm nici de-ai naibii de acest gen de scris! Iar cum publicul s-a schimbat, avem ceva mai mult de muncă pentru a-i capta atenția pentru a citi măcar un articol! Iată câteva tips & tricks:

Și evident, acestea sunt doar ideile mele! Sigur mai sunt și altele, trebuie doar să căutați foarte atent!

scrie blogging relevanța bloggingului

Relevanța bloggingului în campaniile de content marketing

Nu pot scrie despre relevanța bloggingului fără a scrie și ceva despre content marketing. Asta pentru că, inevitabil, această activitate a evoluat. Site-urile noastre au evoluat. Tot mai multe bloguri, așa cum spuneam, s-au nișat. Și, prin puterea SEO, atunci când cineva caută ceva pe un motor de căutare șansele de a ajunge pe un blog sunt imense!

Da, blogging-ul e încă o unealtă eficientă pentru marketing, așa că nu e de mirare că acesta încă există și e de interes! Și nu trebuie neglijat! Poate că nu mai e la modă să scrii despre tine și ți se întâmplă, dar oamenii tot au nevoie de informații. Practic, doar focusul s-a schimbat: nu mai e pe cel care scrie, ci pe cel care citește!

Gânduri de final: părerea mea sinceră

Deci da! Se mai citesc bloguri! Poate că lucrurile s-au mai schimbat față de cum erau acum câțiva ani, poate că e mai mult de muncă însă ele încă sunt de interes!

Nu cred că vor putea fi înlocuite cu una – cu două de trenduri noi cum ar fi microbloggingul pe Twitter sau Instagram, nici de TikTok, nici măcar de vlogurile de pe Youtube (deși acestea sunt cel mai serios competitor). Asta pentru că… SEO!

 

relevanța bloggingului se mai citesc bloguri

Cel puțin din punctul meu de vedere, bloggingul e benefic și celui care scrie. Cel puțin pe mine m-a ajutat să descopăr lucruri despre mine pe care nu le-aș fi descoperit altfel. M-a determinat să învăț, să ies din carapace. M-a făcut să cunosc oameni interesanți nu prin extravaganțe și caraghioslâcuri, ci prin intelect.

Bloggingul va continua să existe pentru că puterea cuvântului scris e enormă. Pentru că informația e mai ușor de urmărit așa, scrisă! Pentru că… e ceva special. De aceea aici, acum, țin să-mi reiterez manifestul scris acum doi ani!

Suficient, însă, despre ce cred eu! Voi ce credeți: mai e relevant sau nu?

 

D.

foto: Pexels & Canva Pro

Sharing is caring:

Hai să ne citim și pe mail!

Bi-lunar trimit vești despre ce am mai scris pe blog, conținut exclusiv și recomandări faine!
© dealedianei.ro, 2021