Despre bijuterii și pasiuni cu Elena Popa, fondatoarea Indira

Elena Popa Indira

Știm cu toții acele versuri fredonate de Marilyn Monroe: „diamonds are a girl’s best friend”. Ei bine, mie mi se par cumva greșite. Eu aș zice că toate bijuteriile sunt cele mai bune prietene ale unei fete. Ele ne fac să strălucim chiar și în cele mai negre zile. Ele ne sunt armura noastră ascunsă.

Eu una sunt mai discretă din fire, așa că prefer bijuteriile mai discrete. Nu m-aș vedea cu o piesă statement. Așa că sunt mereu în căutare de bijuterii finuțe, delicate, rafinate. Dar, din fericire aceste demersuri nu durează o veșnicie. Datorită participărilor mele la SuperBlog, am descoperit Indira – un brand autohton de bijuterii de care m-am îndrăgostit la prima vedete. Cumva, ne-am potrivit. Am fost pe același vibe – feminin, elegant, atemporal.

Ce înseamnă Indira și despre femeia care a făcut totul posibil, Elena Popa, vă invit să descoperiți astăzi în acest interviu special.

Despre Indira

Indira

Bună, Elena! În primul rând, o să te rog să te prezinți!

Bună, Diana! Mulțumesc pentru invitație. Așa cum deja știi, sunt fondatoarea brandului Indira, am 35 de ani, împreună cu soțul meu avem o fetiță minunată de 4 ani. Sunt o persoană care iubește viață și oamenii, și în tot ceea ce fac am un singur scop, să aduc un plus de valoare în viețile celor care interacționează cu mine.

Ce ne poți spune despre Indira, care e povestea din spatele brandului?

Povestea din spatele brandului sună cam așa: îmi place zona de fashion și tot ce reprezintă ea, îmi place să experimentez, să observ, să mă inspir, să mă folosesc de aceste unelte care mă ajută să-mi definesc personalitatea. Astfel, din poziția de client încercăm să-mi găsesc bijuterii pe plac dar nu găseam nimic pe piață din România, vorbesc despre perioada 2010-2016. Ori de câte ori călătoream, întâlneam aceste bijuterii dar la niște prețuri colosale. Sau, se întâmplă să mai văd bijuterii care îmi plăceau dar nu erau din materiale prețioase, iar după câteva purtări trebuia să renunț la ele. Așa am ajuns inițial să import bijuterii, că mai târziu să creez propriile modele, doar din materiale prețioase dar la un preț corect.

Ce diferențiază bijuteriile Indira de cele ale altor branduri de pe piață?

Mi-am dorit foarte mult că prin Indira, să aduc valoare în piață pe care consumatorul final chiar să o resimtă. Mi-am dorit calitate, noutate, diversitate, fairness, și mai presus de orice, siguranță pentru clientul final.

Ce alte avantaje mai au persoanele care comandă bijuteriile voastre?

Am un respect foarte mare pentru cei care au avut încredere și au plasat cel puțin o comandă pe site-ul nostru. Cred cu tărie că loialitatea trebuie răsplătită, iar atenția acordată unui client crește odată cu loialitatea lui și nu invers, așa cum poate este la îndemână. Astfel, am implementat Clubul Indira, prin care oferim Cashback de 10% din ultima comandă plasată, iar această reducere se aplică la următoarele comenzi.

Cum alegem bijuteria perfectă, la ce trebuie să ne uităm?

Trebuie să ne gândim bine ce fel de bijuterie perfectă căutăm. Căutăm o bijuterie cu o piatră prețioasă/diamant rar, unde prețul pornește de la câteva mii de Euro? Atunci perfecțiunea înseamnă o piatră/diamant Flawless, fără impurități, însoțit de Certificat Gia. La câteva sute de lei, este greu să găsim o piatră perfectă fără că ea să fie creată în laborator sau să fie procesată termic.

Dar, pe lângă piatră, la metal este mai ușor să cerem perfecțiunea. Așadar, este important să ne uităm la îmbinări, la cum este fixată piatră, dacă apar lipituri sau fixarea se face prin acele “piciorușe” de susținere.

Iar înainte să comandăm o bijuterie online, este important să ne asigurăm că site-ul este unul sigur, și că bijuteriile au marcajul de la ANPC, cel care atestă că bijuteria este din metal prețios.

De asemenea, dacă achiziționăm o bijuterie din argint placată cu aur, este important să știm ce fel de placaj este, Flash Plating sau Micron Plating? Această informație ne va ajută să știm cât de mult ne va ține culoarea placajului.

Care sunt provocările / dificultățile pe care le-ați avut de înfruntat de la lansarea Indira și până acum?

Dificultăți? Foarte multe :)). Aș putea povești 2 zile și nu aș termină. Dar o să încerc să fiu concisă și să amintesc doar cele mai importante și cele care au avut cel mai mare impact asupra mea.

În primul rând, dezvoltarea businessului Indira a mers în paralel cu dezvoltarea mea. Acum 6 ani când am început, nu îmi era foarte clar ce îmi doream să fac, eram foarte atașată de ideile mele de atunci, și minimizăm foarte mult efortul care trebuie depus pentru a crea acea valoare de care aminteam la început. Aveam un soi de naivitate, care de altfel m-a ajutat, pentru că dacă aș fi știut de la început ce mă așteaptă, probabil Indira nu ar fi existat acum.

Cred că cea mai mare provocare, care mi-a adus de altfel și toate dificultățile, a fost să-mi fac claritate cu privire la cine sunt, care sunt valorile mele, ce valoare aleg să pun pe piață, este acea valoare percepută de client? Dacă aș fi avut răspunsurile la aceste întrebări, mi-ar fi fost mult mai ușor să iau decizii în acești 6 ani.

Cum ai descrie tu clientă Indira?

Clientă Indira este o femeie stilată, atentă la modul în care se prezintă, dar totuși relaxată. Cel mai des o întâlnești într-o ținută casual with a twist, comodă. Este pasionată de artă și de tot ce e frumos, are o sensibilitate aparte, îi place să exploreze atât locuri cât și diferite stări. Aspectul ei fizic este în concordanță cu personalitatea ei. De regulă, această doamna este o femeie de carieră, având studii superioare, și are standarde ridicate în ceea ce privesc bijuteriile pe care ș-i le achiziționează.

Despre omul Elena Popa

Când erai mică, ce visai să devii?

Îmi place mult întrebarea, pentru că am avut de curând o revelație în ceea ce mă privește. De când sunt mică îmi doream să fiu o femeie de afaceri. Bunica mea era croitor de profesie, și petreceam mult timp cu ea, probabil că ea m-a inspirat în această direcție. Îmi amintesc că nu eram pasionată de păpuși, dar aveam mereu un telefon confecționat dintr-un carton și o “agenda” care, de fapt, era un carnețel al bunicului meu. Îmi petreceam ziua vorbind la “telefon” și notându-mi în agenda “întâlnirile”.

Ai fost dintotdeauna pasionată de bijuterii și pietre semiprețioase? Cum ai pășit în lumea lor?

M-au atras de mică bijuteriile, le găseam fascinante. Aveam 4-5 ani iar doctoriță mea pediatra era pasionată de bijuterii și purta foarte multe. I le admirăm mereu și îmi doream să am și eu așa multe bijuterii că ea :)).

Cum e să fii o femeie de afaceri în România?

Cred că trăim o perioada foarte bună pentru antreprenoriatul din România, cel puțin în București. Experiențele mele sunt destul de bune, oamenii mă iau în serios, găsesc sprijin și soluții destul de rapid, per total mă simt în locul potrivit la momentul potrivit.

Ce alte pasiuni mai ai?

Prea multe :)), nu am timp pe cât de multe pasiuni am. În primul rând îmi place foarte mult ce fac pe partea profesională. După 10 ani de explorat tot felul de domenii, în sfârșit simt că mi-am găsit locul și că pot aduce valoarea din această poziție. În timpul liber, îmi place călătoresc, să explorez locuri și culturi, îmi place muntele atât vara cât și iarnă, iubesc dansul și actoria, și de curând am descoperit că am o pasiune pentru design interior. Iar dintotdeauna am fost pasionată de psihologie, și am căutat să înțeleg cine sunt, cum funcționez, de ce reacționez când reacționez, și cum pot trăi o viață conștientă.

Cum te relaxezi?

Îmi place să petrec timp cu oamenii dragi, în aer liber.

Cine sunt femeile care te inspiră, modelele tale?

Femeile care mă inspiră sunt cele care reușesc să facă acest mix, și anume, să aibă grijă de ele și de sufletul lor, să fie prezente în familie și să adopte parentingul conștient, iar în același timp au și o carieră în ascensiune. Știu că multe persoane spun că este imposibil, dar eu cred că este posibil dacă ai claritate pe ce este important, viziune pe termen lung, ai încredere în oameni să delegi din responsabilități și trăiești conștient. Iar dacă ar fi să dau câteva nume, acestea ar fi: Sara Blakely (fondator Spanx), Michelle Obama și Kelly Wearstler

Ce planuri de viitor ai? Unde vrei să ajungă Indira?

Visul meu este că Indira să devină acel brand care îți bucură sufletul. Că atunci când deschizi coletul sau primești un cadou de la Indira, să te simți cea mai norocoasă femeie. Așadar, planul pe anul acesta dar și pentru următorii este acela de a reuși să creăm acest product delight.

Ne lași un gând de încheiere?

Mulțumesc pentru interviu, mi-a făcut plăcere să răspund la fiecare întrebare. Felicitări, Diana pentru acest spațiu minunat, pentru faptul că ești o inspirație și pentru că ai curajul să te arăți așa cum ești <3.

Sharing is caring:

Hai să ne citim și pe mail!

Bi-lunar trimit vești despre ce am mai scris pe blog, conținut exclusiv și recomandări faine!
© dealedianei.ro, 2021