Articole evergreen vs. tendințe actuale

articole evergreen
sursa foto: canva.com

Scriu acest articol inspirat de un articol scris de Iza, fata cu cafea, pe blogul lui Răzvan despre cum îți poți menține blogul în viață. La cele 8 sfaturi extrem de utile ale Izei (pe care le urmez și eu de multă vreme), aș mai adăuga unul: orice blog are nevoie de articole evergreen!

Ce înseamnă asta? Haideți să începem prin a descompune cuvântul „evergreen” astfel: ever (mereu, întotdeauna) + green (verde). Adică, evergreen sunt acele lucruri care sunt tot timpul verzi, proaspete. În muzică, evergreen, sunt acele piese care nu se demodează niciodată și care plac mai multor generații: piesele lui Michael Jackson sau cele de la Modern Talking sau… Ce seară minunată a lui Fuego 😆 (glumesc, evident… sau nu, ținând cont că e veșnic prezentă la sindrofii.)

În blogging, numim articole evergreen acele texte care tratează subiecte care rămân mereu de actualitate. Sunt acele articole mereu relevante care stârnesc interes și în prima zi, dar și în ziua 3000 sau mai mult de la publicare.

citit online, articole evergreen
sursa foto: pexeles.com

Ce scriem: articole evergreen sau tendințe actuale?

Pentru a vă răspunde la această întrebare, zic să privim mai îndeaproape cele două tipuri de articole.

Mai întâi, avantajele!

Articole evergreenArticole despre tendințe actuale
Tratând subiecte de interes general, aceste articole vor genera trafic constant pentru o perioadă îndelungatăAceste articole tratează subiecte de actualitate: știri, tendințe etc. Pe moment pot genera adevărate vârfuri de trafic.

Dezavantajele

Articole evergreenArticole despre tendințe actuale
Anumite articole din această categorie necesită mici actualizări cu timpul pentru a rămâne
încă valabile (desigur, sunt și altele care nu).
Traficul pe care îl generează este unul de moment, căci subiectele se demodează, devin redundante. Astfel, apare și preocuparea scrisului constant.
Axându-ne doar pe acest gen de conținut putem ajunge, fără să ne dăm seama să scrii platitudini.Dacă scriem doar astfel de articole putem pica în capcana frivolității.

Deci, ce scriem?

Sinceră să fiu, totul e o alegere personală. Eu însă sunt de părere că nu putem merge doar pe un anumit gen de articole. Evergreen-urile au rolul lor, atrag trafic, generează interes. Însă și actualitățile generează interes și trafic intens, doar că temporar.

Articolele despre actualități sunt precum hainele brand-urilor fast-fashion, acum sunt la modă, mâine nu mai sunt. Evergreen-urile sunt precum taioarele vintage de la Chanel, s-au purtat și când era mamaie fată, se poartă și acum. Sigur, cine e nișat pe știri, va scrie mai mult (chiar 99,9% dacă nu 100%) despre actualități. Însă va trebui să scrie constant, chiar de mai multe ori pe zi pentru a-și menține traficul.

Pentru un blog din orice altă nișă cred că ideal este să mergem pe un mix între cele două. Voi ce credeți?

Sharing is caring:

Hai să ne citim și pe mail!

Bi-lunar trimit vești despre ce am mai scris pe blog, conținut exclusiv și recomandări faine!
© dealedianei.ro, 2021