cuprins
Frumusețea. V-ați întrebat vreodată ce înseamnă frumusețea? Un chip simetric. Un corp tonifiat. Un zâmbet din partea nu-știu-cui-cu-ochi-albaștri? Îmbrățișarea mamei? Da, frumusețea e în toate acestea. Însă mai presus de toate, frumusețea înseamnă sănătate.
Gândiți-vă doar! Sănătatea ne dă o strălucire interioară ce răzbate dincolo de chipul nostru, ne dă vigoare și încredere. Și de toate acestea e strâns legată și frumusețea. Oh, eu știu prea bine asta!
Bună, sunt Antonia, iar astăzi preiau controlul asupra acestui blog pentru a vă vorbi despre frumusețe, dar mai ales despre sănătate! Cine sunt eu să vă vorbesc despre toate acestea? Ei bine, eu dețin un salon de înfrumusețare. Eu și echipa mea facem oamenii să arate bine. Oferim servicii de coafură, manichiură, epilare, masaj facem și diferite tratamente cosmetice. Însă toate acestea nu ar fi nimic dacă nu am veghea la respectarea normelor de igienă în salon. De ce spun asta? Evident, pentru că o încălcare a acestor reguli poate avea repercursiuni asupra sănătății clienților noștri.
Care sunt principalele norme de igienă ce trebuie respectate în saloanele de înfrumusețare?
Pentru a ne proteja clienții și a ne asigura că într-adevăr reușim să ne respectăm promisiunea de a le întreține și menține frumusețea am aplicat încă de la început toate regulile prevăzute în lege.
În primul rând, cosmeticienii și manichiuriștii din echipă trebuie să se asigure de fiecare dată că nici ei, nici clienții nu prezintă răni deschise pe mâini sau în zonele unde sunt aplicate tratamente. De asemenea, cosmeticienii trebuie să își dezinfecteze mâinile înainte de a intra în contact cu clientul și, preferabil, să poarte mănuși de unică folosință.
Apoi, este foarte importantă și curățarea și dezinfectarea spațiilor de lucru. Astfel că folosim dezinfectanți speciali pentru a curăța toate zonele ce intră în contact cu clientul la finalul fiecărei programări. Mă refer aici la: mese de lucru, chiuveta, scaunul și orice alt spațiu din salon inclusiv pardoseala și mobilierul.
Dar, evident, asta nu e tot, iar noi ne-am propus să facem totul ca la carte. Astfel că aplicăm cu sfințenie și următoarele reguli:
- Dezinfectăm instrumentele de lucru după fiecare tratament sau procedeu. Facem asta folosind detergenți speciali, iar pensetele, forfecuțele, pensulele de machiaj și ustensilele folosite în realizarea tunsorilor / coafurilor și cele dedicate manichiurii sunt și sterilizate.
- Pentru masa de epilare folosim o rolă de cearceaf de unică folosință pe care o schimbăm după fiecare client;
- Toate produsele de unică folosință (dischete, cearceafuri, bureței etc.) sunt aruncate după ce au fost folosite.
Și acestea sunt doar cele mai importante, desigur. Avem o mare responsabilitate față de clienții noștri.
Înainte de a avea propria afacere în acest domeniu, am fost și eu clienta altui salon și am simțit pe pielea mea (la propriu) cum nerespectarea normelor de igienă poate dăuna grav sănătății și frumuseții. Ce am pățit? După o vizită la manichiuristă m-am ales cu o pereche de negi de toată frumusețea și cu greu s-au făcut duși. Dar, asta e altă poveste pe care poate o s-o detaliez altă dată. Însă, vă dați seama, degeaba ai cea mai frumoasă manichiură căci negii vor strica tot aspectul!
Important e că de aici am înțeles ce nu trebuie să fac și ce responsabilitate mare am față de clienți. Așa că m-am pus să citesc legislația și am decis să o aplic întocmai. Și, mai ales, am decis să apelez la produse calitative care să mă ajute în acest demers.
În plus, am ales să implementez și câteva reguli suplimentare. De exemplu, plicul sigilat în care se află instrumentarul ce a fost sterilizat se desface întotdeauna în fața clientului. La fel, rola de cearceaf se întinde pe bancul de lucru tot în prezența clientului. Par lucruri mărunte, dar chiar sunt importante și fac diferența în ceea ce privește sănătatea clienților și modul în care ei ne privesc pe noi ca profesioniști în beauty.
Dar, evident, fără sprijin nu am reuși toate acestea…
Medicale Shop partenerul nostru de încredere
Cheia succesului în orice afacere sunt partenerii pe care îi ai. Mai ales într-o afacere precum un salon de frumusețe e foarte important să-i alegi cu înțelepciune căci aici nu doar că intri într-un contact extrem de direct cu clientul, dar și reputația se bazează foarte mult pe word of mouth – adică ceea ce se spune despre tine. În plus, aici nu se aplică nici regula cu „orice reclamă, chiar și cea negativă, e reclamă”. De ce? Pentru că nu-i prea plăcut să auzi că cineva s-a infectat de la un salon!
Așa că, pentru mine, cel mai important partener este Medicale Shop. Au o experiență de peste 20 de ani în domeniul comercializării de consumabile medicale, iar faptul că au câștigat numeroase licitații în sistemul SEAP este o dovadă a calității. Nouă, dar și altor societăți și instituții precum clinci, centre medicale, primării, centre de educație ș.a.m.d ne oferă consumabile de înaltă calitate extrem de necesară pentru o bună desfășurare a activităților noastre.
Concret, de la Medicale Shop noi achiziționăm toate produsele necesare pentru a asigura sănătatea și confortul clienților noștri:
- Consumabile de hârtie (precum rolele ce cearceaf, șervețele pliate în ZZ);
- Dezinfectanți pentru suprafețe, dar și pentru mâini;
- Mănuși de unică folosință.
Momentul în care a trebuit să facem un pas în plus și să aplicăm și alte norme de igienă. Regulile de igienă în pandemie
Regulile despre care am scris până acum sunt generale și trebuiesc implementate, conform legii, indiferent de vremurile pe care le traversăm. Însă pandemia a ridicat totul la un alt nivel. Alte reguli au trebuit și ele aplicate:
videoclip prelucrare proprie în canva.com
După o perioadă în care nu am putut funcționa, am primit cu mare bucurie vesta că, în sfârșit, puteam deschide.
Sigur, asta a însemnat să mărim perioadele dintre programări, să informăm clienții să ajungă la timp, nu cu două minute înainte. La echipamentul nostru de protecție s-a adăugat și masca, iar pentru extra-siguranță am adăugat și viziera. În plus, am achiziționat halate de unică folosință și botoșei pe care clienții le îmbracă la intrarea în salon. Și, evident, ne-a trebuit și un termometru ce permite măsurarea temperaturii de la distanță.
Toate acestea, evident, le-am obținut prin intermediul magazinului online Medicale-Shop.ro. Practic, în această perioadă din importanți, au devenit esențiali pentru buna funcționare a salonului nostru.
În loc de concluzii
Aceste consumabile medicale ne sunt indispensabile. Nu doar pentru că ne ajută să respectăm legea și să ne menținem reputația de salon de încredere. Mai presus de toate, ele ne ajută să ne respectăm promisiunea față de clienți: aceea de a le fi furnizori de frumusețe. Acest lucru îl putem respecta doar asigurând cele mai înalte standarde de igienă, evitând astfel situații precum cea în care am fost pusă eu când manichiura îmi era perfectă, dar mâinile… mai puțin.
O persoană frumoasă radiază de sănătate. Acesta ne e standardul: igiena!
Și, sinceră să fiu, de când am propria afacere mi-am crescut foarte mult standardele în ceea ce privește igiena și în celelalte spații publice pe care le frecventez. În restaurante, observ atent mesele: acestea trebuie să fie curate și în aceasta perioadă să aibă și câte un recipient cu dezinfectant. La fel și în magazinele mai mari și mai mici, acestea ar trebui să aibă la intrare un covor antibacterian și dezinfectant.
Practic, par lucruri mărunte, dar sunt o îndatorire pe care noi, antreprenorii o avem față de clienții noștri. În fine, nu intru prea mult în detalii. Ce vreau eu să rețineți e că Medicale Shop ne ajută să facem o diferență de calitate clară indiferent de domeniul de activitate. Asta pentru că respectul față de clienți și de menținerea igienei este un factor important al determinării calității unei afaceri – nu doar la mine la salon!
Articol scris cu drag pentru SuperBlog 2020.
5 Comments
Foarte dragut articolul tau. Ma bucur ca in ultimii 5 ani a scazut rata de a contacta hep B sau C de la stomatologi si saloane de infrumusetare, ca au inceput controalele mai amanuntite si s-au investit bani in plus pentru a opri aceasta extindere inutila a unor boli. Eu mereu mergeam la mani/pedi cu produsele mele, chiar daca ustensilele erau dezinfectate si acolo, asa ma simteam eu mai in siguranta. Iar cine nu accepta asta, cred ca nu vrea sa se simta in largul lui clientul si sa fie sigur pe sanatatea lui
Da, și eu cred că un profesionist adevărat trebuie să facă în așa fel încât clientul să se simtă în largul lui și sigur că nimic nu îi va periclita sănătatea. Și la fel de importante sunt și controalele, doar așa unii vor respecta normele…
Foarte frumos! 🤗❤️
Mulțumesc ❤️