Trafic pe blog: e de blamat sau de lăudat? (dezbatere)

trafic pe blog

sursa: unsplash.com

Probabil că nu-i o idee bună să scriu acest articol, dar eu tot o fac. De ce spun asta? Pentru că impusul pentru a-l scrie a fost un comentariu primit pe un grup de Facebook referitor un articol de pe blog. Persoana în cauză mi-a spus că articolul a fost realizat pentru a genera trafic pe blog.

Desigur, puteam realiza un articol mult mai amplu. Puteam veni cu exemple de texte în limba lor originală vs. varianta tradusă. Însă riscam două lucruri în acest caz:

1.Nu toți dintre voi cunosc o limbă străină la perfecție pentru a putea înțelege toate diferențele de sens și nuanță. Prin urmare trebuia să sacrific inteligibilitatea articolului.

2.M-aș fi ales cu un articol foarte lung care ar fi fost abandonat pentru că ar fi devenit obositor/ plictisitor/ ambele. Eu sunt împotriva articolelor extrem de lungi și fără sens.

Ori niciunul dintre acestea nu era scopul meu. Ce mi-am propus eu cu articolul în cauză a fost să stârnesc discuții și, evident, să generez trafic pe blog. (O să vă scriu într-un articol viitor despre tipologiile de articole de pe acest blog.) Până la urmă, orice blogger indiferent de nișă și de cât de cunoscut sau anonim este își dorește acest lucru.

Ce înseamnă să ai trafic pe blog?

În primul rând, a avea trafic pe blog înseamnă a fi citit. Până la urmă cu toții ne dorim asta! Eu, cel puțin, dacă nu-mi doream asta aș fi scris totul într-o agendă cu copertă draguță și acolo ar fi murit. Aș fi putut, de asemenea, să-mi fac un blog privat pe care să-l accesez doar eu și poate vreo 2-3 persoane (dar nu prea-i văd rostul, cel puțin nu în cazul meu). Practic, blogul este creat pentru a-ți împărtăși ideile / creațiile cu lumea. De ce să îl ții secret?

În al doilea rând, a avea trafic înseamnă a fi vizibil – nu doar pentru cititori. Mai sunt și brand-urile în joc. În cazul unui blog pe domeniu propriu ești interesat și de ROI (return on investment adică rata de recuperare a investiției, doar nu vă gândeați la roiul de albine?). Desigur și în cazul blogurilor pe subdomeniu, o posibilă colaborare e mai mult decât binevenită (deși mai rară).

Rezumând, aș putea spune că pentru mine traficul înseamnă vizibilitate. Iar aceasta e cu siguranță un lucru bun, cel puțin din punctul meu de vedere. Câtă vreme nu atragi asta prin cine știe ce practici mai puțin acceptabile, traficul e cu siguranță ceva de lăudat.

Ar fi multe de spus aici, dar eu nu sun vreun expert! Sfaturi legate de blogging pe Viață de Blogger. Acest blog a inspirat această rubrică, iar eu vi-l recomand pentru că aici veți învăța o grămadă de lucruri utile.

Voi cum considerați traficul pe blog? E de blamat? Sau de lăudat? Sunt tare curioasă ce răspunde. Așa că nu vă sfiiți să comentați 🙂


Sharing is caring:

Hai să ne citim și pe mail!

Bi-lunar trimit vești despre ce am mai scris pe blog, conținut exclusiv și recomandări faine!
© dealedianei.ro, 2021