Cum măsori succesul online? 19 KPIs & more

succesul online
sursa foto: canva.com

Succesul poate fi măsurat în multe feluri. Rezultate excepționale în diverse competiții, terminarea unor studii, realizări deosebite la job. Ori poate succesul, pentru unii dintre voi, înseamnă o familie frumoasă.

Dar succesul online? V-ați gândit vreodată cum se măsoară? Răspunsul e destul de complex și cumva ține cont și de amploarea luată de domeniu. Astfel că, astăzi o să vorbim fix despre asta: despre cum măsurăm succesul fie că vorbim de bloggeri / influenceri, fie că vorbim de deținători de afaceri online. Voi prezenta niște KPIs interesanți și, totodată, o să vă dau și niște teme de gândire.

Dar, înainte de toate țin să menționez că acest articol se adresează următoarelor categorii de persoane:

  • Bloggerilor aflați la început de drum sau fără experiență în partea mai tehnică a scrisului online, dar care vor să înțeleagă mai bine statisticile blogurilor lor și / sau limbajul oamenilor de marketing pentru o mai bună desfășurare a colaborărilor.

  • Antreprenorilor aflați și ei la început de drum, fără un buget prea mare pe partea de promovare (luând astfel ca decizie să se ocupe ei-înșiși de această activitate)

 

Prin urmare, am încercat să explic lucrurile cât mai simplu, fără să intru în detalii mult prea tehnice.

Sunteți gata? Începem în 3, 2, 1!

Cuprins

Cei 19 KPI după care putem măsura succesul online

10 KPI relevanți pentru un site

Toți acești KPI pot fi verificați în Google Analytics. Însă mai sunt și alții ce pot fi analizați. 

brading personal
sursa foto: canva.com

9 KPI relevanți pentru un social media și digital marketing

Primii trei KPI pot fi  urmăriți pe paginile de Social Media ori în aplicații precum Business Suite de la Facebook. Indicii de la 4 la  8 pot fi urmăriți cu diverse aplicații de marketing. Iar al 9-lea KPI poate fi analizat în modulul utilizat pentru transmiterea mailurilor.

Câteva considerente despre succesul online ce nu poate fi întotdeauna măsurat

succesul online
sursa foto: canva.com

Acești KPI care sunt pur matematici ne arată o dimensiune a succesului. Dar, pentru mine ca blogger cel puțin este importantă și comunitatea. Oamenii din jurul brandului meu personal. Desigur, ați putea argumenta că prin comentarii și like-uri din partea lor adun engagement. Comunitate e însă mai mult. E un grup de oameni pe care mă pot baza mereu care mă urmează oriunde m-aș duce. Comunitatea e diferită de turmele de followers strânsă prin concursuri like & share care în rest stă inactivă la până pentru un alt concurs.

Astfel că, sunt ferm convinsă că și multe branduri ar trebui să fie atente când își aleg colaborările, am scris aici 19 KPI de urmat și mi se par mult mai relevanți decât numărul de urmăritori. Dar, dacă tot vi se pare relevant acest detaliu, poate ar trebui un pic mai multă atenție la engagement zic și eu.

Și cu asta am încheiat, promit să revin curând cu un articol în care să vorbesc și despre alte metrici interesante și relevante în blogging și nu numai: DA, PA și altele asemenea. Sper ca acest articol să vă fi fost de folos și, vă rog, spuneți-mi într-un comentariu ce înseamnă pentru voi succesul online!

Sharing is caring:

Hai să ne citim și pe mail!

Bi-lunar trimit vești despre ce am mai scris pe blog, conținut exclusiv și recomandări faine!
© dealedianei.ro, 2021