Cum măsori succesul online? 19 KPIs & more

succesul online
sursa foto: canva.com

Succesul poate fi măsurat în multe feluri. Rezultate excepționale în diverse competiții, terminarea unor studii, realizări deosebite la job. Ori poate succesul, pentru unii dintre voi, înseamnă o familie frumoasă.

Dar succesul online? V-ați gândit vreodată cum se măsoară? Răspunsul e destul de complex și cumva ține cont și de amploarea luată de domeniu. Astfel că, astăzi o să vorbim fix despre asta: despre cum măsurăm succesul fie că vorbim de bloggeri / influenceri, fie că vorbim de deținători de afaceri online. Voi prezenta niște KPIs interesanți și, totodată, o să vă dau și niște teme de gândire.

Dar, înainte de toate țin să menționez că acest articol se adresează următoarelor categorii de persoane:

  • Bloggerilor aflați la început de drum sau fără experiență în partea mai tehnică a scrisului online, dar care vor să înțeleagă mai bine statisticile blogurilor lor și / sau limbajul oamenilor de marketing pentru o mai bună desfășurare a colaborărilor.

  • Antreprenorilor aflați și ei la început de drum, fără un buget prea mare pe partea de promovare (luând astfel ca decizie să se ocupe ei-înșiși de această activitate)

 

Prin urmare, am încercat să explic lucrurile cât mai simplu, fără să intru în detalii mult prea tehnice.

Sunteți gata? Începem în 3, 2, 1!

Cuprins

Cei 19 KPI după care putem măsura succesul online

10 KPI relevanți pentru un site

KPI

Ce înseamnă / de ce e important?

1

Traficul

Ajută la dimensionarea audienței.

2

Sursele de trafic

Nu e importantă doar dimensiunea audienței, ci și de unde provine. Așa putem optimiza conținutul în funcție de dispozitiv.

3

Vizitatori noi vs. recurenți

Acest KPI ne ajută să determinăm valoarea conținutului în timp. Pus mai simplu: cu cât mai mulți vizitatori recurenți, cu atât mai bine.

4

Numărul de vizualizări / sesiuni

Reprezintă numărul de vizite primite pe site, indiferent că vorbim de vizitatori noi sau recurenți.

5

Durata medie a sesiunii

În funcție de nișă / arie de activitate acest KPI impactează în mod diferit rezultatele, dar în general o durată medie ridicată este de dorit.

6

Vizualizări ale paginilor

Este important să știm câte și ce pagini sunt vizitate într-o perioadă de timp anume pentru a avea o viziune asupra importanței acestora.

7

Cele mai vizualizate pagini

Găsiți această statisitică în Google Analytics la Behaviours, acesta vă va ajuta să înțelegeți care sunt paginile de interes și timpul pe care vizitatorii îl petrec pe ele.

8

Exit rate

Rata de ieșire indică procentul de vizitatori care iese de pe site după ce au petrecut un timp pe acesta. Studiind-o puteți afla unde își pierd interesul vizitatorii după explorarea site-ului.

9

Bounce rate

Indică procentul vizitatorilor care au ieșit de pe site după ce au vizualizat o singură pagină. Așa putem afla dacă vizitatorii ies pentru că: siteul se încarcă foarte greu, nu au găsit imediat ceea ce căutau, conținutul li s-a părut relevant însă nu au fost tentați să exploreze mai mult, au primit un mesaj de eroare.

10

Rata de conversie

Procentul de cititori care au realizat o acțiune targetată în campanie: a cumpărat ceva, s-a abonat, a descărcat un fișier etc.

Toți acești KPI pot fi verificați în Google Analytics. Însă mai sunt și alții ce pot fi analizați. 

brading personal
sursa foto: canva.com

9 KPI relevanți pentru un social media și digital marketing

KPI

Ce înseamnă / de ce e important?

1

Afișările

Vizualizările unei postări (atenție: o postare poate fi văzută de mai multe ori de o persoană, iar asta înseamnă mai multe afișări).

2

Reach / impact

Numărul de persoane care au văzut o postare (se iau în calcul o singură dată, chiar dacă au văzut postarea de mai multe ori).

3

Engagement

Interacțiunile strânse la o postare. Acestea sunt: like, share, comment, click pe link.

4

CTR

Click-Through Rate (Rata de Clic) - frecvența cu care utilizatorii care au văzut un anunț au dat click pe el. Un CTR ridicat este un semn că utilizatorii consideră postările utile și relevante.

5

CPC

Cost Per Click este utilizat pentru campaniile plătite și se referă la suma plătită pentru fiecare click înregistrat în cadrul campaniei.

6

Cost Per Conversion

Specific site-urilor de vânzări, pe scurt, înseamnă cât te costă ca un vizitator să efectueze o conversie (să cumpere, de exemplu).

7

CPA

Costul pe acțiune mediu se calculează împărțind costul total al conversiilor la numărul total de conversii. (KPI util în cazul campaniilor plătite)

8

ROI

Exprimat simplu, Return on Investment, înseamnă cât ai cheltuit vs. cât ai câștigat. Este un factor determinant pentru a măsura succesul unei campanii online.

9

Rata de deschidere a mailurilor

Acest KPI este important în campaniile de email marketing pentru că ne arată câte persoane au deschis mailul vs. câte persoane au primit mailul. Poate determina chiar o schimbare de strategie a campaniei.

Primii trei KPI pot fi  urmăriți pe paginile de Social Media ori în aplicații precum Business Suite de la Facebook. Indicii de la 4 la  8 pot fi urmăriți cu diverse aplicații de marketing. Iar al 9-lea KPI poate fi analizat în modulul utilizat pentru transmiterea mailurilor.

Câteva considerente despre succesul online ce nu poate fi întotdeauna măsurat

succesul online
sursa foto: canva.com

Acești KPI care sunt pur matematici ne arată o dimensiune a succesului. Dar, pentru mine ca blogger cel puțin este importantă și comunitatea. Oamenii din jurul brandului meu personal. Desigur, ați putea argumenta că prin comentarii și like-uri din partea lor adun engagement. Comunitate e însă mai mult. E un grup de oameni pe care mă pot baza mereu care mă urmează oriunde m-aș duce. Comunitatea e diferită de turmele de followers strânsă prin concursuri like & share care în rest stă inactivă la până pentru un alt concurs.

Astfel că, sunt ferm convinsă că și multe branduri ar trebui să fie atente când își aleg colaborările, am scris aici 19 KPI de urmat și mi se par mult mai relevanți decât numărul de urmăritori. Dar, dacă tot vi se pare relevant acest detaliu, poate ar trebui un pic mai multă atenție la engagement zic și eu.

Și cu asta am încheiat, promit să revin curând cu un articol în care să vorbesc și despre alte metrici interesante și relevante în blogging și nu numai: DA, PA și altele asemenea. Sper ca acest articol să vă fi fost de folos și, vă rog, spuneți-mi într-un comentariu ce înseamnă pentru voi succesul online!

Sharing is caring:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on whatsapp
Share on email

Ori poate vrei să fii la curent cu tot ce scriu?

Introdu adresa de mail în căsuța de mai jos și te anunț de fiecare dată când public!

 

Loading
© dealedianei.ro, 2021
%d blogeri au apreciat: