Succesul poate fi măsurat în multe feluri. Rezultate excepționale în diverse competiții, terminarea unor studii, realizări deosebite la job. Ori poate succesul, pentru unii dintre voi, înseamnă o familie frumoasă.
Dar succesul online? V-ați gândit vreodată cum se măsoară? Răspunsul e destul de complex și cumva ține cont și de amploarea luată de domeniu. Astfel că, astăzi o să vorbim fix despre asta: despre cum măsurăm succesul fie că vorbim de bloggeri / influenceri, fie că vorbim de deținători de afaceri online. Voi prezenta niște KPIs interesanți și, totodată, o să vă dau și niște teme de gândire.
Dar, înainte de toate țin să menționez că acest articol se adresează următoarelor categorii de persoane:
Bloggerilor aflați la început de drum sau fără experiență în partea mai tehnică a scrisului online, dar care vor să înțeleagă mai bine statisticile blogurilor lor și / sau limbajul oamenilor de marketing pentru o mai bună desfășurare a colaborărilor.
Antreprenorilor aflați și ei la început de drum, fără un buget prea mare pe partea de promovare (luând astfel ca decizie să se ocupe ei-înșiși de această activitate)
Prin urmare, am încercat să explic lucrurile cât mai simplu, fără să intru în detalii mult prea tehnice.
Sunteți gata? Începem în 3, 2, 1!
Cuprins
Cei 19 KPI după care putem măsura succesul online
10 KPI relevanți pentru un site
Toți acești KPI pot fi verificați în Google Analytics. Însă mai sunt și alții ce pot fi analizați.
9 KPI relevanți pentru un social media și digital marketing
Primii trei KPI pot fi urmăriți pe paginile de Social Media ori în aplicații precum Business Suite de la Facebook. Indicii de la 4 la 8 pot fi urmăriți cu diverse aplicații de marketing. Iar al 9-lea KPI poate fi analizat în modulul utilizat pentru transmiterea mailurilor.
Câteva considerente despre succesul online ce nu poate fi întotdeauna măsurat
Acești KPI care sunt pur matematici ne arată o dimensiune a succesului. Dar, pentru mine ca blogger cel puțin este importantă și comunitatea. Oamenii din jurul brandului meu personal. Desigur, ați putea argumenta că prin comentarii și like-uri din partea lor adun engagement. Comunitate e însă mai mult. E un grup de oameni pe care mă pot baza mereu care mă urmează oriunde m-aș duce. Comunitatea e diferită de turmele de followers strânsă prin concursuri like & share care în rest stă inactivă la până pentru un alt concurs.
Astfel că, sunt ferm convinsă că și multe branduri ar trebui să fie atente când își aleg colaborările, am scris aici 19 KPI de urmat și mi se par mult mai relevanți decât numărul de urmăritori. Dar, dacă tot vi se pare relevant acest detaliu, poate ar trebui un pic mai multă atenție la engagement zic și eu.
Și cu asta am încheiat, promit să revin curând cu un articol în care să vorbesc și despre alte metrici interesante și relevante în blogging și nu numai: DA, PA și altele asemenea. Sper ca acest articol să vă fi fost de folos și, vă rog, spuneți-mi într-un comentariu ce înseamnă pentru voi succesul online!
22 Comments
Foarte fain. Asta cu durata sesiunii este interesantă până la un punct. Dacă utilizator iese de pe pagină în 3 secunde e clar că n-avea ce căuta acolo.
Dar să știi că sunt și mulți care deschid o pagină la ora 8.00, citesc un pic, sună telefonul, îl cheamă șeful, iese la țigară, mai citește un pic, se duce la masă, iar îl cheamă șeful, s-a făcut ora 16.00, închide calculatorul. Și Blogger e fericit că are sesiune de 8 ore 😁
Da, e discutabil 🙂 de aceea trebuie analizat în profunzime 😁
A fost o vreme când urmăream statisticile, dar de foarte multă vreme, poate 2-3 ani, nu m-am mai uitat. Dar mă bucur când cineva îmi citeşte articolul şi îmi lasă câteva gânduri.
Cât despre articolul tău, este foarte interesant, iar cei care vor să „progreseze” în ale blogăritului, au ce învăța!
Eu le urmăresc mereu și din WordPress și din Google Analytics, a devenit un tic 😁
La tine e treabă serioasă! Eu doar aşa de dragul vostru, că-mi sunteți tare dragi. Ai observat ce comunitate grozavă s-a creat!? Ce oameni talentați, dar nu numai talentați, ci şi inteligenți, cultivați, cu un simț al onoarei deosebit! 🤗
Da, și comunitatea e mult mai importantă decât cifrele ❤️🤗
Hmmm… am observat ca lumea defineste succesul in functie de gradul de apreciere primit din afara. Acum, eu consider succesul drept ceea ce te face pe tine sa simti ca ceea ce faci este bun, ca drumul tau urca si ca aprecierea vine si ea, in timp, din partea celor care trebuie. Nu ma intereseaza decat ca mare parte din ceea ce public in online sa aiba un impact, cat de mic, sa aiba o reactie drept rezultat. Daca se concretizeaza intr-un like, follow sau comentariu, cu atat mai bine. E drept ca eu nici nu vand nimic, propriu-zis. Unii spun ca si bloggerii care nu fac advertoriale tot vand ceva, insa mai corect cred ca este spus ca daruiesc. Avand in vedere ca nu toata lumea are o reactie concreta, e dificil de cuantificat.
Și eu cred că succesul ține mai mult de feedback, de reacțiile celor din jur (deși mai greu de cuantificat, cum spui și tu). Însă am și convingerea tâmpit de optimistă poate că dacă oferi lucruri de valoare primești înapoi același lucru.
Si eu cred ca le primesti, cel putin de la cei care stiu sa aprecieze ceea ce oferi. 🙂 Ar fi optimism sa credem ca putem primi inapoi de la toti.
Și aceia sunt cei care contează cel mai mult 😀 Dacă ar fi toți, aș spune eu, ar fi o utopie 😀
O, da! 🙂
❤️
Un articol foarte util pentru pt orice blogger pt a face strategie si pentru a creste organic atat blogul cat si conturile de SM. As mai adauga la engagement si orice save facut pt ca algoritmul actual este f sensibil la acest gest.
Da, am pus aici pentru bloggerii mai la început de drum, dar cred că și cei mai vechi ar găsi chestii noi. Uite, la save nu m-am gândit, dar ai dreptate! 🙂
Ce bun! Să-ți dea Dumnezeu sănătate! L-am citit, dar pentru ca sunt începătoare, tre’ să m-apuc sa l studiez. Sar’na! ❤️
Cu drag, sper să-ți fie un pic de folos 🙂
Foarte interesant articolul, te felicit!
Pentru mine, succesul înseamnă cam ce-a zis Ana. Faptul că oamenii sunt lângă mine după atâţia ani, că am cunoscut oameni minunaţi, cu unii m-am şi întâlnit, că primesc zilnic comentarii pline de căldură, e mai mult decât un succes. E ceva ce nu poate fi descris în cuvinte şi ceva ce ar depăşi orice posibilă sumă de bani primită pentru unici sau ce mai zic ei că ar fi important.
Pentru mine oamenii sunt importanţi şi interacţiunile cu ei.
Mulțumesc 🙂 Și pentru mine oamenii sunt mai importanți decât cifrele, de aceea am simțit nevoia să adaug asta la final. Oricât de interesante ar fi statisticile, ele nu înlocuiesc interacțiunea umană.
De un an de zile nu mă mai uit deloc la acest parametrii. E drept că nici nu-i înțelegeam.
Foarte, foarte util articolul. Felicitări! Și mulțumesc ❤🤗
Mulțumesc, l-am gândit mai mult ca un dicționar 😀 și chiar am învățat și eu scriindu-l 🙂
Te apreciez pentr toata munca depusa pentru acest articol. Informatia e nepretuita.
Mie a inceput din nou sa imi pese de toate astea si de blogul meu, sunt pe calea cea buna?
Mulțumesc! Eu zic că mereu ai fost pe calea cea bună, dar ai avut nevoie și tu de o pauză, ca toți de altfel!