Cum răspundem la comentariile negative

cum răspundem la comentarii negative
sursa foto: canva.com

Credeți-mă, oricât de bine ar scrie cineva, tot va primi comentarii negative. E inevitabil. Nu poți fi de acord cu toată lumea! E normal să apară persoane care să te contrazică și, evident, mai sunt și trolii care apar nu știu de unde din când în când și-și varsă ideile (să le zicem) peste tot. Cum sunt de-o viață de om mai mic în blogosferă am învățat de-a lungul timpului cum să gestionez astfel de situații, dar sunt sigură că bloggerii mai noi se întreabă cum să răspundă la comentariile negative.

Trolii și comentariile negative incoerente și / sau impertinente

OK, nu vă mai lungesc cu vorba. Ce-i de făcut într-un astfel de caz?

În primul rând, vă sfătuiesc să activați aprobarea manuală a comentariilor. Sau măcar bifați opțiunea „utilizatorul trebuie să aibă un comentariu anterior aprobat” (pentru a economisi timp eu o am pe aceasta activată). Astfel evitați ca anumite comentarii, de genul celui de mai jos, să-ți intre direct pe blog:

Nu stiu ce te-a apucat atunci, dar te rog sa te opresti. Poate a fost vreo boala mintala de moment te rog consulta un medic. Acum serios ai doi ani sau ceva? Uite cum scrii si ce poza de panarama ai putut sa pui. Esti oribila habar nu ai sa scrii asa ca numai umple internetul degeaba.

nu am editat în niciun fel comentariul

Comentariul l-am primit pe Illusion’s Street acum ceva timp și l-am păstrat drept suvenir, nu știu de ce. Și au mai fost și altele, unele mai puțin decente așa că nu le pun aici. Există pe internet o categorie de oameni numiți troli. Aceștia umblă pe unde pot și împrăștie venin gratuit. Persoana de mai sus a vizitat vreo 10 bloguri în aceiași perioadă și peste tot a lăsat astfel de remarci sau chiar mai colorate.

Activându-vă aprobarea comentariilor pur și simplu evitai astfel de situații. O dezbatere cu o astfel de persoană nu duce nicăieri. Așa că acest gen de comentariu nu trebuie aprobat, îl duci acolo unde îi e locul: la gunoi.

Fotografie de Steve Johnson pe Pexels.com

Bun, dar ce facem cu comentariile negative pertinente

Primul pas? Citiți comentariul și reflectați.

Al doilea? Dacă aveți un contra-argument, folosiți-l și dovediți-i persoanei respective că se înșală. Dacă vedeți că o tot ține pe-a sa cel mai bine este să ieșiți din discuție. Credeți-mă, nu ajungeți nicăieri astfel. Clar, omul duce lipsă de ocupație. Așa că fie nu îi mai răspundeți, fie îi scrieți un „mulțumesc” și încetați discuția. Dacă va insista, nu-l băgați în seamă, se va plictisi.

Dacă nu aveți un contra-argument sau nu considerați că aduceți ceva important pentru cititori, doar mulțumiți-i pentru punctul de vedere.

Înainte de a încheia…

…trebuie să recunosc că au fost foarte puține situații în care am învățat ceva util din comentariile negative primite. Cumva ele s-au axat pe contraziceri sau au fost pe stilul celui exemplificat. Aș vrea ca măcar din când în când să primesc și un comentariu care să intre mai degrabă la categoria „critică constructivă” și nu la „comentariu negativ”. Mereu încerc să învăț ceva dintr-un comentariu, chiar și unul mai puțin bun, dar de multe ori din acestea nu rămân cu nimic decât cu cititul.

Eh, dar cine-știe, poate cândva voi primi și ceea ce-mi doresc. Până atunci, spuneți-mi, voi cei mai experimentați, cum gestionați comentariile negative? Iar cei noi să-mi spuneți dacă ați primit până acum astfel de comentarii.

Sharing is caring:

Hai să ne citim și pe mail!

Bi-lunar trimit vești despre ce am mai scris pe blog, conținut exclusiv și recomandări faine!
© dealedianei.ro, 2021