Cum tot mai des sunt întrebată despre cum reușesc să mă organizez, mi-am zis că e cazul să și scriu mai multe despre acest subiect. Dacă ați citit măcar unul dintre interviuri știți că răspunsul este calendarul editorial.
La ce mă ajută? Nu-i greu de imaginat. Am un program destul de încărcat și, sincer, uneori îmi e destul de greu să mai strecor și scrisul în el. Între ședințe și treburi casnice, uneori parcă nu mai am timp nici să respir. Când să mai și scriu? Unde mai pui că unele articole necesită și documentare, elemente grafice extra? M-aș urca pe pereți și alta nu dacă nu aș avea calendarul editorial! (Evident, mai folosesc și alte câteva trucuri de organizare, dar calendarul îmi e vital.)
Știu, știu, nu toți aveți un control freak în mintea voastră cum am eu! Dar, rămâneți până la final și poate-poate vă veți convinge de utilitatea unui calendar editorial pentru blog (dacă acesta va fi cazul am și o surpriză, de fapt două pentru voi).
De ce ar trebui să utilizați și voi calendarul editorial?
Poate că nu vă pare mare lucru, dar un astfel de calendar vă ajută să…
- …vă planificați conținutul.
- …știți tot timpul în ce stadiu sunteți cu un articol.
- …fiți mai constanți în scris.
- …identificați subiectele despre care nu ați mai scris de ceva timp.
- …să aveți conținut calitativ, nu cantitativ.
- …nu vă întrebați tot timpul despre ce să mai scrieți.
- …vă definiți o strategie a blogului pe termen lung.
- …câștigați timp pentru voi.
Ce trebuie să conțină un calendar editorial pentru blog?
Sună interesant și util, nu? Eu una, de-a lungul timpului, am avut mai multe versiuni de calendar, ce-i drept mai simpliste. Însă de anul acesta mi-am propus să creez unul care să-mi fie cu adevărat util. Unul care să-mi arate efectiv unde sunt cu redactarea unui articol. Astfel că, anul acesta calendarul meu editorial conține următoarele:
Aș fi putut opta pentru o aplicație pentru a crea acest calendar însă am preferat să folosesc Excelul. Astfel că am creat un tabel cu nouă coloane, fiecare având ca titlu rubricile de mai sus. Apoi, în afară de primele două coloane, în celelalte am predefinit o listă de opțiuni de completare:
- DA – acțiune realizată;
- NU – acțiune nerealizată;
- NC – nu e cazul (acțiunea nu este necesară pentru articolul respectiv).
Astfel, cum vă spuneam și mai sus, nu doar că știu ce și când să scriu, știu și în ce stadiu sunt toate articolele mele. Control freak-ul din mine e liniștit, fericit și bea mojito 😆
Cum arată calendarul editorial pentru De-ale Dianei?
Cred că veți înțelege mai bine dacă o să vă arăt cum arată calendarul editorial pe care-l folosesc eu. Am selectat secțiunile pentru următoarele două săptămâni (iar aceasta e prima mea surpriză pentru voi). Veți observa că nu am ocupate toate zilele dintr-o săptămână, asta din două motive. Primul este că nu aș avea timp să scriu atât de multe articole (eu scriu în weekend). Al doilea este că îmi place să las și slot-uri libere în cazul în care îmi vine vreo idee genială.
Sper să vă fie de folos!
20 Comments
Foarte util poate sa fie pentru multi, dar eu nu pot asa… Aveam si eu, la un moment dat, o tentativa de asa ceva (desi nu as fi putut sa il numesc plan editorial, ci mai mult o organizare de-a mea): luni culinar, marti poezie (de-ale mele sau de-ale altora), miercuri muzica, joi carte, in weekend ce se nimereste. In ultima vreme mi-am facut de cap si nu prea am mai tinut cont: lunea a ramas culinara (pentru inspiratia saptamanala), dar restul s-au amestecat ca bilele la extragere: care vine primul, ala e. 😀
Mie îmi e greu să am astfel de zile tematice, implică mult prea multe obligații. Însă cum nu pre am timp, mi-am stabilit ca target să am 2-3 articole / săptămână, iar calendarul mă ajută să-mi planific scrisul (în ultima vreme am fost tare aglomerată și acasă, și la job).
E foarte bine gandit, ca plan. Mult spor!
Mulțumesc, la fel 🙂
Nu știu ce să zic, nu cred că aș reuși să mă țin de un astfel de calendar; poate acum, pe vară, când sunt copiii în vacanță, la bunici; altfel, prioritățile mele sunt altele în restul anului. De-asta am tot amânat să dezvolt unele idei pe care le am prin ciornele blogului. Știu că sunt acolo, îmi amintesc des de ele, dar mereu apare altceva, mai important.
Eu tot am idei, tot așa, notate pe ici, pe colo, iar calendarul mă ajută să nu le uit :))
Foarte interesant şi cred că şi util pentru oamenii organizaţi. Eu nu pot, sunt o împrăştiată şi cumva numai aşa reuşesc să scriu. 🙄
Cred că e unul dintre puținele domenii unde sunt organizată :))
Te admir pentru asta!
Mulțumesc <3
Ciudat, dar în dezordine fiecare are ordinea lui; mi-a luat ceva timp până am înțeles asta.
Daaa, știu ce zici, Crengu :))
😄
Foarte util si clar, Diana! Lucrez si eu la unul ca sa fiu mai organizata, dar vazandu-l pe al tau cred ca ar tb sa il mai simplific pt ca este mai bine asa
Mă bucur că ți-a fost de folos 🙂 dacă îți e necesar, poți descărca și template-ul și îl poți modifica 🙂
O idee foarte buna! Eu nu sunt genul care sa foloseasca un calendar editorial. Desi scriu pe un carnetel idei de articole, structura si zile de postat sau imagini de folosit. Uneori mai concep imaginile din timp sau fac ciorne ori programez articole pt zilele ce urmeaza.
Am și carnețel 😂
Mulțumesc, Diana!
Cu drag 🙂