Pentru unii SEO e un mare mister. Pentru alții e un soi de bau-bau de care trebuie să fugi cu orice preț că-ți distruge textul. Articolul acesta e pentru ambele categorii. Pentru ceilalți, cei care folosesc SEO, articolul e o invitație la discuție și la oferit de sfaturi – nu pretind că le știu eu pe toate, sunt departe de a fi un expert în domeniu.
Înainte de toate, trebuie să recunosc că am avut o perioadă în care am evitat să-mi optimizez articolele. Asta deoarece am rămas cu sechele după o colaborare în cadrul căreia mi se cerea să exagerez cu acest lucru, îndeosebi cu cuvintele cheie formulate în cel mai agramat mod cu putință.
Încă sunt de părere că a turna cuvinte cheie cu nemiluita într-un text face mai mult rău decât bine. Însă acum sunt ferm convinsă că atunci când e făcut cum trebuie, SEO, îți ajută blogul. Până la urmă scopul lui este să ofere vizibilitate unui site. Totul stă în… cumpătare în folosirea cuvintelor cheie, a link-urilor și alte câteva trucuri.
Cum se face SEO? Noțiuni de bază – chiar și pentru cei care au blog pe subdomeniu
Pentru început trebuie să renunți la părerea că SEO e doar pentru cei cu blog pe domeniu. Nu e așa, e pentru toți. La fel, nu trebuie să-l privești de parcă profu’ de fizică te-a scos la tablă și te-a pus să demonstrezi teoria relativității.
Urmărește infograficul de mai jos, cu siguranță îți vei schimba opinia.
Nu-i așa de greu, nu? Iată și câteva alte sfaturi:
- Cuvântul cheie poate fi și o expresie cheie (nu știu de ce s-a împământenit strict formularea de cuvânt cheie);
- Nu exagera cu link-urile: 4 sunt de ajuns;
- Nu uita să incluzi imagini în textul tău, așa va fi mai ușor de parcurs. Specialiști precum Neil Patel recomandă să incluzi chiar o imagine la fiecare 150 de cuvinte (mie mi se pare un pic cam mult, așa că includ o imagine la 250-300 de cuvinte)
- Atunci când încarci imagine, vei observa în dreapta că ai niște celule. În celula „Alt Text” scrie titlul imaginii și musai ca acesta să conțină și cuvântul/expresia cheie (ți-am scris aici de ce);
- E important să incluzi link-uri în articol, dar nu neglija și partea de link-building. Asigură-te că și tu obții link-uri către articolele tale de pe alte bloguri. Reușești asta scriind conținut de calitate sau poți propune unui blogger să faceți schimb de guest posts (adică să scrieți unul pe blogul celuilalt);
- Nu exagera cu cuvântul cheie. Ce e prea mult strică;
- Este de preferat să folosești cuvântul cheie în primul paragraf;
- Dacă ai blog și nu ai încă modulul Yoast instalat, nu știu ce mai aștepți!
Despre Yoast
Neil Patel consideră că Yoast este cel mai important plug-in WordPress. Cu ajutorul lui, poți face SEO într-un mod mult mai ușor. Îți generează automat chiar și un sitemap xml, da, e chineză și pentru mine. Numără de câte ori apare cuvântul cheie în text și te avertizează dacă îl folosești de prea multe ori. Numără numărul de cuvinte al fiecărei propoziții. Îți mai dă și alte sfaturi – cum ar fi să introduci o descriere meta, cât de lung să fie titlu, etc.
Practic, cu Yoast nu mai trebuie să-ți faci griji pentru tot ceea ce ți-am scris eu mai sus. Doar introduci cuvântul cheie în bară și el se ocupă de tot. Tu trebuie doar să fii atent să ai cât mai multe buline verzi (preferabil toate).
Un exemplu de utilizare a modulului Yoast
Cred că cel mai bine îți explic cum se folosește Yoast arătându-vă cum îl folosesc eu pentru un articol. Să luăm drept exemplu articolul The Talks: Școlile ucid creativitatea?. Iată cum arată scorul meu SEO pentru el:
Dacă vei da click pe imagini, vei observa că nu am toate bulinuțele verzi. Yoast mă avertizează cu privire la îmbunătățirile necesare. Însă cum media generală este verde, nu am ținut cont de ele. Nu am considerat că e cazul să includ un link intern și nu am reformulat titlul deoarece acesta este formatul folosit pentru toate articolele din acea rubrică.
Aici se încheie articolul meu. Sper că ți s-a părut util, iar dacă dorești să afli mai multe, îți recomand ghidul SEO pus la dispoziție de MOZ.
Știai aceste lucruri despre SEO? Dar despre Yoast? Tu îți optimizezi articolele?
P.S.
Între timp am renunțat la Yoast, în favoarea Rank Math care mi se pare un pic mai avansat.
38 Comments
Tot la Yoast si Moz apelez si eu cand vreau sa aflu mai multe. Acum sunt la stadiul asta :)) si pe la Neil Patel am mai poposit. Spor la optimizari! ☺️
Mulțumesc, spor și ție 🙂
Instructiv articolul și bine venit!
Se vede că ești deja pricepută în materie de SEO și că ai ceva de spus (da, sfaturile tale sunt utile).
Personal, îmi scriu articolele într-un limbaj simplu, ușor de înțeles, apoi îngroș 2 – 3 expresii cheie pentru motoarele de căutare. Nu exagerez, ca să nu devină enervant pentru cititor.
Modelez un pic și metatagurile (titlu, descriere, cuvinte cheie). Și cam atât!
Am înțeles (nu mai țin minte de unde) că și link-urile dintre paginile aceluiași site ar ajuta un pic, dar nimeni nu știe cu exactitate ce algoritmi folosește Sfântul Goagăl, deci sunt doar presupuneri.
Legat de ce ai scris tu mai sus (despre guest posts), aș putea să-ți ofer un articol de-al meu?
Bineînțeles, aș fi onorat să îmi trimiți și tu un articol de-al tău (la schimb).
Ce zici?
Da, ajută și link-urile interne (le-am pus și eu în infografic), dar cum ai spus și tu, algoritmul Google e complicat. De aceea îți recomand să îți instalezi și tu Yoast, o să te ajute mult. Legat de guest post, îți scriu le mail un pic mai târziu, e OK?
Da. E ok 🙂
Sfaturile sunt utile. As adaugă că în timp ajungi sa fii relevant, indexat de Googl, chiar dacă sa zicem respecți seo 100% încă de la primul articol
Da, ai dreptate. Îți trebuie ceva răbdare 😁
La începuturi de tot, nu făceam SEO și am o mulțime de articole neoptimizate. Nu știu când o să le vină rândul. Probabil când voi învăța să fac redirecționări manuale, să umblu un pic la URL-urile prea lungi.
Acum m-am obișnuit cu Yoast și de multe ori îl ignor, mai ales când folosesc long-tail keywords care au și cuvinte de legătură. În fond, scriem pentru oameni, nu pentru roboți.
Link-urile interne sunt foarte bune pentru sitemaps pentru că integrează articolul curent într-o rețea. Lui Google nu-i plac articolele „orfane”. Pe de altă parte, sunt și un „cârlig” pentru cititori, să-i duci și pe alte pagini.
Da, nici eu nu mă uit la Yoast tot timpul când am long tail keywords, dar cum am zis că e un articol pentru neinițiați, am zis să nu-i încurc…
Mulţumesc pentru sfaturi! Voi studia cu atenţie şi voi vedea dacă pot face şi eu ceva în sensul ăsta…
Poți face, e ușor… Bine, mai puțin la poezie, acolo nu prea m-am prins nici eu dacă se poate face ceva. 😂
De SEO am auzit, trebuie să mă împrietenesc cu el. 😀
Yoast e e super chestie de care aud prima data. Mulțumesc pentru articol, e de mare ajutor!!!
Da, Yoast e super tare, păcat că merge instalat doar pe domeniu. Însă dacă respecți câteva chestii de bază va fi OK
Oare ce vorbești tu aici? Eu mă chinui să îmi fac cont pe wordpress de câteva zile și tu vii cu seo?…așa ceva…😂😂😂
Diana, dacă ai nevoie de ajutor sunt aici 😁
Foarte utile informatiile si pertinente, de bun simt.
Orice blogger in wordpress ar trebui sa foloseasca macar modulul gratuit Yoast. Chiar este util… macar la nivel minimalist. Are limitele lui, dar e ok.
Da, pentru ceva gratuit e perfect. Evident, variantele cu plată vor avea întotdeauna și bonusuri 😁
Mulțumesc pentru articol, sunt mai mult decât încăpătoare când vine vorba de Seo iar Yoast încă nu folosesc..trebuie sa schimb asta in curând
Dacă ai blog pe domeniu îți recomand cu căldură 🙂
Limba chineză pentru mine. Și nope. Nu vorbesc chineza. 🤓 Voi reveni la articol atunci când mă voi lua în serios cu scrisul. Până atunci… Ce e simplu e minunat. 🤓
Da, dar să nu faci SEO la poezii, nu prea merge 😁
Îți promit să te caut dacă mă gândesc să îmi complic existența. 🤓
Sunt aici oricând 😁
Acum le stiu, dupa ce mult timp mi-a mancat viata acest SEO. Vreau sa cred ca am inceput sa il inteleg si chiar se vede diferenta la articolele optimizate bine.
Și mie mi-a fost greu la început, dar a trebuit să îl mănânc pe pâine căci nu îl foloseam pentru blogul meu ci pentru niște proiecte la care lucram…
Am citit articolul tău. Și m-am gândit la ceva uitându-mă la pozele tale cu sugestiile yoast. Eu am meniul site-ului in engleză, acel dashboard, îmi e mult mai simplu așa, mi se par oribile traducerile în română așa că l-am păstrat în engleză. Evident, și yoast era în engleză. Absolut toate articolele îmi sunt cu bulină roșie în materie de seo. Am schimbat de curiozitate, după ce am văzut print screen-urile tale, meniul site-ului în română. Yoast s-a schimbat în română. M-am uitat la vreo două dintre articolele scrise, de curiozitate. S-a schimbat totul în bulina verde. Eu chiar credeam că limba e irelevantă în acest caz în sensul că 25 de cuvinte pentru o propoziție sunt 25 de cuvinte, indiferent de limba meniului meu.
De aceea îl țin în română 😂 îl aveam și eu în engleză și efectiv mă enerva partea cu număratul cuvintelor și tot ce mai ține de lizibilitate…
Am Yoast în engleză și niciodată nu pot să îndeplinesc condiția de “cuvinte de legătură”, considerăndu-le pe cele din engleză care nu se regăsesc la mine. Oricum, dacă reușesc să le bifez pe celelalte chiar se simte diferența pe audiență și căutările organice.
Uneori mi se pare obositor să țin cont de SEO, dar și dacă mă apuc, parcă totul e super ordonat.
Încearcă să schimbi limba, sau încearcă să schimbi Yoast cu Rank Math (la instalare se importa tot ce au in Yoast, deci nu trebuie să refaci ceva la articolele vechi). 😁
Trei lucruri de adaugat:
Link-urile interne sunt utile nu doar pt SEO. Este important sa faci trimiteri catre alte articole, pt ca omul sa stea cat mai mult pe blogul tau. Sa-l tii cat mai mult aici. E util si pt SEO, dar e util si pt tine. In plus, in momentul in care te obisnuiesti sa pui linkuri interne in fiecare articol, advertorialele nu vor mai parea ciudate. Sunt oameni care scriu articole FARA LINKURI, drept urmare atunci cand baga un advertorial acesta sare-n ochii cititorilor.
Nu prea e indicat sa renunti la un plugin in favoarea altuia. Schimbarea de pluginuri poate afecta articolele vechi. Cand iti faci blog nou da, poti alege ce plugin pui. Dar dupa ce ai ales e bine sa iti mentii alegerea.
Un articol NEOPTIMIZAT va livra continut AICI si ACUM. Fix din acest motiv unii specialisti in SEO recomanda stergerea articolelor vechi, care nu mai livreaza. Lucru pe care EU nu-l fac, dar pe care ar trebui sa-l fac.
Eu am schimbat pluginul din motive tehnice datorate unui update Yoast ce mi-a bușit blogul. Însă datele din Yoast au fost importate (asta se face automat când instalezi Rank Math), astfel nu am avut niciun impact. În ștergerea articolelor nu cred, căci observ pe Illusion’s Street unde nu am toate articolele optimizate că oamenii tot vin (culmea, la multe articole cu 0 SEO). La partea cu link-urile interne sunt de acord 😀
Multumesc pentru articol, voi incerca sa tin cont de cateva aspecte din el, pe cateva le-am mai facut asa, din nimereala. Oricum, e foarte util pentru cei care sunt bloggeri profi, la mine e hobby, deocamdata. Eu scriu cam navalnic, asa cum imi vine scrisul, poate doar dupa aceea sa incerc sa mai fac una-alta, dar mi-e ca imi piere cheful. 😀
Unele chestii oricum le facem fără să știm, gen partea cu înseratul de poze, link-uri…