Despre SEO. E bun? E rău? Cum se face?

SEO

sursa foto: canva

Pentru unii SEO e un mare mister. Pentru alții e un soi de bau-bau de care trebuie să fugi cu orice preț că-ți distruge textul. Articolul acesta e pentru ambele categorii. Pentru ceilalți, cei care folosesc SEO, articolul e o invitație la discuție și la oferit de sfaturi – nu pretind că le știu eu pe toate, sunt departe de a fi un expert în domeniu.

Înainte de toate, trebuie să recunosc că am avut o perioadă în care am evitat să-mi optimizez articolele. Asta deoarece am rămas cu sechele după o colaborare în cadrul căreia mi se cerea să exagerez cu acest lucru, îndeosebi cu cuvintele cheie formulate în cel mai agramat mod cu putință.

Încă sunt de părere că a turna cuvinte cheie cu nemiluita într-un text face mai mult rău decât bine. Însă acum sunt ferm convinsă că atunci când e făcut cum trebuie, SEO, îți ajută blogul. Până la urmă scopul lui este să ofere vizibilitate unui site. Totul stă în… cumpătare în folosirea cuvintelor cheie, a link-urilor și alte câteva trucuri.

Cum se face SEO? Noțiuni de bază – chiar și pentru cei care au blog pe subdomeniu

Pentru început trebuie să renunți la părerea că SEO e doar pentru cei cu blog pe domeniu. Nu e așa, e pentru toți. La fel, nu trebuie să-l privești de parcă profu’ de fizică te-a scos la tablă și te-a pus să demonstrezi teoria relativității.

Urmărește infograficul de mai jos, cu siguranță îți vei schimba opinia.

cum se face seo

Nu-i așa de greu, nu? Iată și câteva alte sfaturi:

  • Cuvântul cheie poate fi și o expresie cheie (nu știu de ce s-a împământenit strict formularea de cuvânt cheie);
  • Nu exagera cu link-urile: 4 sunt de ajuns;
  • Nu uita să incluzi imagini în textul tău, așa va fi mai ușor de parcurs. Specialiști precum Neil Patel recomandă să incluzi chiar o imagine la fiecare 150 de cuvinte (mie mi se pare un pic cam mult, așa că includ o imagine la 250-300 de cuvinte)
  • Atunci când încarci imagine, vei observa în dreapta că ai niște celule. În celula „Alt Text” scrie titlul imaginii și musai ca acesta să conțină și cuvântul/expresia cheie (ți-am scris aici de ce);
  • E important să incluzi link-uri în articol, dar nu neglija și partea de link-building. Asigură-te că și tu obții link-uri către articolele tale de pe alte bloguri. Reușești asta scriind conținut de calitate sau poți propune unui blogger să faceți schimb de guest posts (adică să scrieți unul pe blogul celuilalt);
  • Nu exagera cu cuvântul cheie. Ce e prea mult strică;
  • Este de preferat să folosești cuvântul cheie în primul paragraf;
  • Dacă ai blog și nu ai încă modulul Yoast instalat, nu știu ce mai aștepți!

Despre Yoast

Neil Patel consideră că Yoast este cel mai important plug-in WordPress. Cu ajutorul lui, poți face SEO într-un mod mult mai ușor. Îți generează automat chiar și un sitemap xml, da, e chineză și pentru mine. Numără de câte ori apare cuvântul cheie în text și te avertizează dacă îl folosești de prea multe ori. Numără numărul de cuvinte al fiecărei propoziții. Îți mai dă și alte sfaturi – cum ar fi să introduci o descriere meta, cât de lung să fie titlu, etc.

Practic, cu Yoast nu mai trebuie să-ți faci griji pentru tot ceea ce ți-am scris eu mai sus. Doar introduci cuvântul cheie în bară și el se ocupă de tot. Tu trebuie doar să fii atent să ai cât mai multe buline verzi (preferabil toate).

Un exemplu de utilizare a modulului Yoast

Cred că cel mai bine îți explic cum se folosește Yoast arătându-vă cum îl folosesc eu pentru un articol. Să luăm drept exemplu articolul The Talks: Școlile ucid creativitatea?. Iată cum arată scorul meu SEO pentru el:

Dacă vei da click pe imagini, vei observa că nu am toate bulinuțele verzi. Yoast mă avertizează cu privire la îmbunătățirile necesare. Însă cum media generală este verde, nu am ținut cont de ele. Nu am considerat că e cazul să includ un link intern și nu am reformulat titlul deoarece acesta este formatul folosit pentru toate articolele din acea rubrică.

Aici se încheie articolul meu. Sper că ți s-a părut util, iar dacă dorești să afli mai multe, îți recomand ghidul SEO pus la dispoziție de MOZ.

Știai aceste lucruri despre SEO? Dar despre Yoast? Tu îți optimizezi articolele?

P.S.

Între timp am renunțat la Yoast, în favoarea Rank Math care mi se pare un pic mai avansat.

Sharing is caring:

Hai să ne citim și pe mail!

Bi-lunar trimit vești despre ce am mai scris pe blog, conținut exclusiv și recomandări faine!
© dealedianei.ro, 2021