Cuprins
Atunci când am intrat în blogging, acum mai bine de 13 ani, nu știam în ce mă bag. Scriam cum îmi venea. Uneori îmi ieșea ceva remarcabil, alteori ceva… acolo să fie. Dar, cu timpul, pe măsură ce am trecut de la Multiply (o platformă ce acum nu mai există) la Blogspot apoi la WordPress (unde încă sunt, pe Illusion’s Street) și apoi pe domeniu propriu am învățat câte ceva. Ba chiar am învățat câteva chestii și despre mine, nu doar despre scrisul online.
Apoi, prin intermediul competițiilor SuperBlog (soldate până în februarie 2021 cu două clasări pe podium și câteva clasări în top 10 sau pe aproape – pe locul 11), am avut ocazia de a dobândi și ceva cunoștințe de content marketing, de a-mi șlefui cunoștințele SEO și altele. Am mai urmat și ceva cursuri de scriere, atât în cadrul facultății ce am urmat-o, dar și pe cont propriu. Și am avut ceva colaborări cu diverse site-uri de la noi sau din afară pe partea de creare conținut și promovare (de ex. BookNation și His Potion).
Pe scurt, acești ani au însemnat: mult scris, lecții învățate (uneori mai mult cu forța), timp în care aș fi făcut altceva consumat pe analizat diverși KPI și… observat: ce fac eu, ce fac alții. Am găsit chestii bune și chestii mai puțin bune. Dar, poate acest articol nu ar fi văzut lumina blogului dacă nu ar fi fost articolul scris de Răzvan săptămâna trecută cu care parțial sunt de acord, parțial nu și nici nu voi fi (a nu fi de acord ≠ a fi supărat, frustrat etc., pur și simplu văd lucrurile diferit și e perfect normal să fie așa pentru că experiența mea ≠ experiența lui Răzvan).
Așa că, fără a mai lungi această introducere deja prea lungă, iată ce fac greșit bloggerii din perspectiva mea. (Și aici mă includ și pe mine la unele puncte ce vor urma.)
Poate cele mai importante două greșeli...
Lista mea de observații conține 13 elemente. Nu am făcut o clasificare anume. Însă dintre toate se disting două aspecte pe care eu le consider extrem, dar extrem de importante.
1. Lipsa strategiei
OK, poate sunt eu control freak, dar, sincer, oricui îi trebuie o strategie de conținut. Poate vrei să scrii doar de plăcere și nu ții neapărat la indicatori, dar tot ar trebui să îți fie clare următoarele elemente:
- Tipul de conținut: informativ, creații literare etc.
- Rubricile blogului
- Frecvența postărilor
Acești trei factori mi se par de bază. Apoi, mai vin și alții și diferă în funcție de unde vrea fiecare să ajungă cu blogul. Astfel, mi se pare foarte util ca fiecare blogger să-și analizeze foarte bine planurile legate de scrisul online, să realizeze unde vrea să ajungă și să-și facă o listă cu pași de urmat pentru a-și atinge obiectivele. (Un soi de combinație între vision board și plan de acțiune.) Și, de asemenea, pentru celor care vor să facă blogging la nivel profi, le recomand și o analiză SWOT a blogului și a strategiei lor.
Dar, „realitatea de pe teren” e că mulți postează fără a avea o direcție clară. Nu e neapărat un lucru rău, dar uneori creează confuzii. Poate oamenii (și nenea Google) vor să știe despre ce naiba e blogul tău. La mine, chestiile sunt destul de clare: De-ale Dianei e despre lifestyle și blogging, Illusion’s Street e pentru pseud0-literatura mea.
2. Nu-și evaluează munca la valoarea reală, dar nici nu știu să-și pună în valoare atuurile
Ce fac greșit bloggerii în materie de redactare și SEO?
Trecând mai departe, nu pot să nu mă refer și la câteva greșeli legate de redactare (inclusiv paginare) și SEO.
3. Documentare insuficientă spre deloc
Un articol de blog nu e teză de doctorat. Dar, asta nu înseamnă că nu trebuie să ai în spate o documentare minimă ori un search pe Google atunci când nu ești sigur de ceva. Sincer, am obosit de câte ori am văzut scris greșit numele unui cunoscut serial spaniol produs de Netflix (și, credeți-mă, „Casa de hârtie” – cum ar fi traducerea mot-à-mot a titlului respectiv – e total diferit de „Casa hârtiei” – cum se traduce modul eronat în care unii numesc serialul). Sunt mici scăpări poate, dar sunt suficiente pentru a ne arunca în derizoriu. Și pentru ce? Când putem evita doar tastând câteva litere pe Google, apăsând Enter și citind maxim câteva minute.
De asemenea, recomand și puțină documentare despre: tehnici de redactare, SEO, social media management și orice lucru relevant pentru acest domeniu.
4. Nu sunt atenți la paginare
Paragrafele îngrămădite sau absente îngreunează cititul. Ah, mai sunt și paragrafele extrem de lungi – acelea se citesc și mai greu. (În cazul în care nu știați, lungimea maximă a unui paragraf e de 150 de cuvinte – asta dacă nu vreți să aveți texte ce se citesc greu, greu de tot).
Și, știu, eu scriu cu justify și nu toate browserele au posibilitatea de a afișa corect acest display, dar pe mine una mă enervează la disperare aspectul franjurat al alinierii la stânga. Așa că, fie-mi iertată această greșeală.
5. Neglijează partea vizuală
Da, sigur, oamenii vin pe blog să te citească. Dar, să fim serioși, trăim într-o eră în care mai totul e vizual. Așa că nu văd de ce mulți încă neglijează acest aspect al blogului lor. Nivelul de concentrare al consumatorilor de conținut e în scădere, așa că pentru a le capta atenția, vizualurile sunt absolut necesare (mai multe despre acest subiect puteți citi pe The Blog Herald).
În plus, specialiști în SEO precum Neil Patel recomandă să folosiți o imagine la 150 de cuvinte. Mie una mi se pare cam mult, deci folosesc o imagine la 200-300 de cuvinte în general, dar pentru a vedea clar, scris negru pe alb ceea ce am scris eu aici + alte informații despre utilizarea imaginilor vă recomand articolul de pe blogul lui Neil.
De asemenea, includ la partea vizuală și fonturile. Știu, cei cu bloguri gratuite nu prea îl pot schimba, dar măcar îl mări dacă acesta pare prea mic (asta îl va face ceva mai lizibil).
Atenție și la efectele vizuale. Ce e prea mult strică, iar trendul actul e… less is more. La început, când am descoperit Elementor, cam făceam și eu abuz vrăjită de posibilități, dar s-au dus vremurile acelea.
Totuși, folosesc Elementor ca o alternativă la editorul blocuri și chiar cel clasic WordPress. Știu că e mai mult un tool de web design, dar el îmi face mult mai ușoară editarea. Pot scrie mai multe paragrafe fără a avea grija că trebuie să setez dimensiunea fontului (dimensiunea by default a temei mele e minusculă), să schimb alinierea și fontul (folosesc altul decât cel implicit al temei, iar din Elementor e mult mai ușor decât metoda CSS). Practic, acest plug-in îmi scurtează munca și nu văd nimic rău în asta. Așa că nu îl voi pune pe lista mea cu lucruri greșite făcute de bloggeri.
6. Neglijează SEO
Să ne fie clar: SEO nu e un lucru rău. El face ca articolele noastre să fie descoperite de oamenii care caută… practic orice pe Google. Așa că, hai să nu-l mai demonizăm atât și să învățăm măcar noțiuni de SEO elementar. Până la urmă, toți vrem trafic pe bloguri, nu?
7. Prea mult SEO
Și totuși, ce e prea mult strică. Prea mult SEO face un text să pară mecanic, scris la foc automat de un roboțel lipsit de finețea umană. Am văzut multe articole așa, iar asta m-a îndepărtat de blogurile respective. Măsura e cheia în toate, nu uitați!
Ce fac greșit bloggerii când vine vorba de gestionarea comunității și social media?
A avea un blog presupune, inevitabil, și relaționarea cu oamenii și gestionarea unor conturi de social media. Dar, cine spune că e floare la ureche?
8. Grupuri de Facebook folosite greșit
9. Nu cer feedback
Mulți bloggeri se plâng de lipsa feedback-ului. Însă puțini îl cer. Eu una fac asta și le recomand tuturor să o facă. Răspunsurile cititorilor oferă claritate și direcție în ceea ce privește viitorul tău ca blogger.
10. Nu interacționează cu cititorii
Dacă e un obicei al bloggerilor pe care-l urăsc, acela e lipsa interacțiunii cu cititorii. Ca o paranteză aici: nu sunt nici adepta like for like (adică să primesc like doar pentru că și eu am dat unui blogger), chiar citesc bloggeri care nu mă citesc pe mine și mi se pare normal. Însă mi se pare normal să primesc un răspuns la un comentariu lăsat pe un blog, oricare. E o chestie de bun simț.
Și, să nu uităm, comunitățile sunt importante… fără ele am scrie pur și simplu pe pereți virtuali, iar cuvintele noastre ar fi doar combinații de 1 și 0 ocupând niște biți pe un server.
Alte greșeli...
11. Ego-ul
Nu-mi plac, în general, persoanele care se cred atotștiutoare. Bloggerii mai ales. Atunci când scrii ceva online, nu e doar pentru tine (să fim serioși, de îndată ce apare, vine și publicul, deci nu mai e pentru tine), așa că trebuie să înveți să accepți și alte opinii fără a-i contrazice pe ceilalți dându-te atotștiutor.
12. Conținutul care instigă
OK, nu trebuie să fim toți zâne. Nu tot conținutul trebuie să fie roz cu picățele și cu gust de vată de zahăr. Dar, sincer, am tot văzut articole cu răutăți gratuite și, cel puțin pentru mine, chestia nu arată că redactorul are cojones. Hai să învățăm să dăm un feedback constructiv, fără a ataca, a arăta cu degetul ș.a.m.d. Să învățăm cum să le arătăm celor criticați și cum pot fi mai buni, acolo se vede valoarea conținutului.
În plus, nu văd ce beneficii mi-ar aduce un articol plin doar de acidități. Nu asta vreau eu să transmit, scopul meu e să educ, să inspir. Fiecare cu strategia lui, dar aș vrea să văd utilitatea reală a unui astfel de articol (și nu mă refer la traficul pe care, în mod automat îl aduce)!
Și cu asta, I rest my case pe acest subiect.
13. Prea multe advertoriale
La punctul 2. vorbeam despre bloggerii care nu pun un preț corect pe munca lor. Însă nu pot încheia acest articol fără a vorbi și despre cei care pur și simplu își sufocă blogul cu advertoriale.
Sigur, oricine e liber să scrie ce vrea pe blogul său. Totuși, o regulă de aur spune că la un advertorial, ar trebui să ai alte trei articole ne-sponsorizate pe blog.
Evident, regulile sunt făcute pentru a fi încălcate, nu? Eh… și așa mulți bloggeri ajung să plictisească repede (cel puțin ajung să mă plictisească). Sigur, înțeleg că un blog implică niște costuri (și nu sunt mici), dar unele sunt sufocate de advertoriale și oricât de bine-scrise ar fi, eu una aș vrea să citesc din când în când și un articol sincer, autentic, al acelui blogger. Dar, promit că voi vorbi mai pe larg despre autenticitate într-un articol viitor.
În loc de încheiere sau „Nu trageți dom' Semaca”
Nu am scris acest articol pentru a arăta cu degetul ce greșeli fac bloggerii. Nici pentru a combate vreo altă idee (până la urmă nu sunt doi oameni care gândesc la fel). Sunt însă convinsă că un astfel de articol poate fi util, câtă vreme le oferim cititorilor și idei de îmbunătățire – fie că sunt bloggeri, au de gând să își facă un blog sau… pur și simplu cititori.
Cred cu tărie că primești ceea ce dai! Și cum karma is a b*tch, prefer să am grijă!
Dar voi ce credeți: ce fac greșit bloggerii?
41 Comments
Eu, scriind doar literatură, nu-s în măsură să zic ce fac bloggerii greșit și nu-mi dsiplace niciunul din cei cu care comunic.
Doar lipsa de răspuns la comentariu mă irită existențial, cînd se repetă (stiu că pot fi si scăpări) și atunci renunț la blogul respectiv, și de-ar fi laureat Nobel.
Da, unde comunicare nu e, nimic nu e, fie cine ai fi!
Subscriu cu totul la ce-a zis issa, mai ales că şi blogul meu e cam în zona aia, nu le nivelul Issei, desigur. Asta e cel mai important pentru mine: comunicarea. Dacă nu e, nu e bine.
Da, comunicare e cheia. Oricum, tu faci bine ce faci pe nișa ta, să nu ai dubii de asta vreodată 🤗
Serios? Îți mulțumesc mult, mult! La teorie sunt praf. 😳
Tu ai ceva intuitiv. Eu îți admir constanța stilului, recunosc articolele tale dintr-o mie ❤️🤗
Nici nu bănuiești cât de mult contează ce îmi spui!
Mulțumesc din tot sufletul!
Meriți 🤗
Nu sunt eu în măsură să zic ce fac greşit bloggerii, mai ales că nu-mi dau seama ce fac eu greşit, de nu am de scris niciun advertorial :). Nu mă deranjează neapărat asta, mă bucur de libertatea mea, dar nu pot să nu mă întreb cum îşi aleg editurile, de exemplu, colaboratorii. Văd bloguri cu DA şi PA destul de mici la care plouă efectiv cu cărţi din toate direcţiile. Just asking.
Din punctul meu de vedere faci totul bine, cât despre cărțile obținute gratuit…îți scriu pe mess din experiența mea de la Booknation 😁
OK 🙂
Foarte bun articolul. Eu abia m-am lămurit despre ce este SEO și am început să aplic niște tehnici. Eu încă scriu gratis și cu plăcere. Încă.
Am multe de învățat încă, ohohooo. :)) Găsesc articolu tău foarte util. Îți mulțumesc pentru sfaturile minunate! ❤️
Mulțumesc pentru feedback, sincer aveam temeri după ce am văzut ce a primit Răzvan la articolul lui 😁
😂 Te cred. Fiecare percepem diferit, iar modul în care un lucru este spus /scris face diferența.
Mulțumesc ❤️
Și eu scriu tot pe partea literară. Dacă apreciez o carte și o recomand, e pentru că mi-a plăcut. Iar de postat regulat – postez când am ce. În aceasta intră și reblogul posturilor altora care mi-au plăcut. Nu mă consider însă blogger profesionist. Este o pasiune, o modalitate de a interacționa cu alți scriitori și cititori (da, mi-ar plăcea mai multă interacțiune).
Greșeala pe care mi-o asum (dar o voi face în continuare) este că scriu/ redistribui posturi când în română, când în engleză, așa cum sunt ele sau așa cum mi se potrivește să le scriu, fiindcă eu am cititori și de limbă română, și de limbă engleză. (Ba chiar o fată din Brazilia se chinuie cu google translate și la posturile în românește).
E perfect că aveți o constanță cât de cât în postări. Nu aș spune că e chiar o greșeală imensă partea de redistribuire a articolelor în alte limbi, există și bloguri multilingve. 😁
am citit si eu articolul lui Razvan. mica, mica m-am simtit! 😊dar, eu nefiind blogger, scriitoare nici atat, am trecut peste. am citit si articolul tau! wow! experienta, pasiune, indrumare, lucruri clare, muncite si gandite.
greseli? o caruta gasesti la mine! 🤭😂 stai sa le enumar: nah, sunt prea multe! 😂
multumim mult pentru articol!
Ești și scriitoare, și blogger. Ai un blog literar, Ami, așa cum am și eu Illusion’s Street și cum sunt încă de când am început să scriu. Nu e nimic rău în asta. Toți greșim, e normal. Nu face nimeni chestia asta perfect, nici Neil Patel, nici Brian Dean care sunt ambii niște autorități în domeniu – dar ei merg pe principiul trial & error și dau înapoi comunităților lor. Eu una îmi recunosc greșelile, de multe ori greșesc deliberat doar ca să-mi fac hatârul 🤣🤣 E mai fain așa, natural. P.S. Mulțumesc de feedback, fac și eu ce pot, nici eu nu sunt așa mare 😁🤗
“e mai fain asa natural”, doamne cat iubesc asta! ♥️
cred ca esti printre singurii bloggeri care ofera cu atata generozitate si in mod gratuit articole din care ai ce sa inveti. recunosc, le citesc, te admir si offf, plec pe furis de la tine, si zic: fata asta e minunata! si cate alte lucruri mai zic! 😊 dar, stii tu, vine Razvan si ne cearta! 😂 dar nu-mi pasa! apreciez si admir cu sufletul! 💯
Fiecare cu stilul lui, și de la Răzvan se pot învăța lucruri. Însă eu prefer un ton mai asertiv, mi se pare mai OK așa. Mulțumesc tare mult, fac și eu ce pot și cat pot ❤️
Finuț. Pertinent. Clar!☺️
Mulțumesc ❤️
Diana, nu pot decat sa te felicit, fiindca am citit cu interes toata aceasta postare lunga si nu m-am plictisit niciun moment. Mie nu imi plac mai deloc, in general, postarile lungi si cred ca bloggerii ar trebui sa aiba mare grija la lungimea articolelor, iar daca sunt prea lungi, sa le transforme intr-o serie de articole. Spun asta in calitate de cititor de bloguri. Imi place ca pui punctul pe „i” intotdeauna intr-un mod constructiv, pentru asta te apreciez si mai mult. Cat timp un blogger transmite, iar eu rezonez cu ceea ce transmite, il voi urmari cu drag, asta e principala chestiune in cauza.
Mulțumesc ❤️ Nici eu nu sunt fanul articolelor lungi și chiar mă temeam că articolul acesta nu va fi citit în întregime 🤣 asta deși, în teoria SEO articolele lungi sunt de preferat (mai nou, conform ultimului update sunt recomandate articole de 3000 de cuvinte, nici acesta nu mai avea mult până acolo – are puțin peste 2500😱 și mai aveam de scris cu siguranță), dar de multe ori devine obositoare lectura așa că fac și eu ce pot 😁 Mulțumesc tare tare mult pentru feedback, înseamnă mult!
Nu stiu cine a scos teoria asta SEO si pe ce se bazeaza, dar cine are timp si chef sa citeasca texte halucinant de lungi? Mai bine citesc un roman. 😀 3000 de cuvinte? Plictiseala maxima. Cu drag! <3
Experții de la Google 😀 Cumva are sens pentru blogurile niște sau site-urile axate strict pe oferirea de informații pe un subiect anume, dar pentru un blog mi se pare mult…
Ah, cat despre greselile pe care le fac? Sigur sunt multe, dar majoritatea sunt asumate, iar pentru cele care nu sunt, exista oameni ca tine care sunt dispusi sa dea o mana de ajutor. Fiindca da, nimeni nu e perfect, fiecare are de invatat mereu cate ceva. <3
Păi toți greșim 🤣 important e să ne asumăm, iar tu ești una dintre cele mai asumate persoane pe care le cunosc! Și eu greșesc, dar de cele mai multe ori știu când greșesc și știu de ce, dar tot îmi fac hatârul 🤣 când nu știu, învăț. Și, știi cum e, sharing is caring așa că dau înapoi comunității tot ce primesc 😁 Și mulțumesc din nou!
Diana, draga mea! Foarte interesant şi util articolul tău! Nu sunt eu în măsură să spun ce greşeli fac/ facem! Ceea ce nu agreez deloc este lungimea unui articol. Vorba ceea: când ajungi la sfârşit, uiți ce ai citit la început! Fiecare cu ograda lui! Pe blogul lui face cum se pricepe să facă, iar dacă nu ia „la studiu” despre ce şi cu cum se dezvoltă un blog, rămâne cantonat pe pătrățelul inițial! (Ca mine!) Sigur că îmi place să las câteva cuvinte pe masa omului, le scriu cu mare drag şi aştept un minim răspuns! Sunt bloguri unde nu pot comenta pentru că atât de multă intoleranță, suspiciune există că nu ştiu ce să scriu şi atunci le evit. Mi s-a întâmplat să las comentarii şi niciodată, dar absolut niciodată să nu primesc un semn că a citit ce i-am scris! Şi atunci evit astfel de oameni! Eu am o „problemă” cu gramatica limbii române! Înțeleg că îți poate „scăpa” ceva, dar corectează-te! Revino asupra textului deja publicat şi corecteazã. Recunosc, în general evit astfel de bloguri!
🤗
Articolele lungi, din contră sunt agreate de Google. Dar, sinceră să fiu, depinde și cine le scrie 😀 Sper că articolul acesta nu te-a obosit 😀 Mie îmi place ce faci tu, acolo, în pătrățelul tău: mulți ar trebui să ia exemplu de consistență în stil! Cât despre cei care nu se sinchisesc să răspundă, nici eu nu mă sinchisesc să le calc pragul 😀
Sigur că depinde cine scrie! Dar când înşiri vorbe şi nu spui nimic…
Articolele tale sunt…profesioniste, adică ştii foarte bine cum, cât şi ce scrii.
Mulțumesc pentru apreciere!🤗
Și eu îți mulțumesc ❤️
Diana, eu nu am scris niciodată pentru mine, am scris să vorbesc cu oameni ca mine, am scris pentru că mi s-a spus că este păcat să nu o fac și, cum am ratat alte oportunități în viață din cauza sindromului impostorului, am zis că trebuie să încerc acest lucru care vine din interiorul meu.
Dacă fac greșeli? probabil că da, Uneori învăț din ele, alteori, ca un berbec autentic nu țin cont.
Răspund la comentarii ca într-un dialog, adică îmi place să continue schimbul de idei, poate rar de tot să pierd din vedere pe cineva. Aștept reciprocitate în idee în care am chimie cu persoana cealaltă, nu doar să cântărim talere egale.
Totuși, decât să fiu răutăcioasă cu cineva, mai bine nu răspund. Aroganța nu este o virtute și nu justifică nicio expertiză. Așa că orice sugestie pe omul ăsta este egal cu zero.
Grup pentru blog nu îmi fac pt că nu am energia să îl gestionez dar apreciez efortul fiecăruia care vrea să facă ceva în plus pentru blogul lui. Mi se pare ipocrizie să ai un grup și să blamezi grupurile.
Strategia este esențială, recunosc faptul că nu am avut-o de la început, însă când s-a simțit necesară, a fost luată în considerare.
SEO cu măsură este oxigen pentru blog dacă vrei să crești și să fii auzit. Cine vrea să stea în cochilia lui, evident nu are nevoie de SEO. Însă menirea mea este să dau mai departe, să ajut și să mă implic, așa că voi folosi SEO cu atenție.
Mulțumesc, Mari! Și eu scriu pentru oameni, dacă ar fi să scriem pentru noi, până la urmă, am scrie într-un caiet sau într-un Word și asta ar fi suficient. Eu zic să nu mai ratezi oportunități, chiar faci bine ceea ce faci și meriți să ajungi departe.
Sigur, și chimia e un factor ce decide modul în care răspuns și eu la comentarii (când nu sunt de acord sau pur și simplu nu rezonez dau un like și cam atât, poate mai adaug un mulțumesc 😀 recunosc, greșesc poate). Nici eu nu răspund comentariilor răutăcioase, am și un articol întreg pe această temă 😆
Cât despre grupuri, dacă ai timp și energie să gestionezi un grup așa cum trebuie, e un tool ideal de a crea conexiuni cu oamenii din comunitate. Problemele apar când grupurile nu sunt gestionate / lăsate în paragină / gestionate copiind ideile altora dar fără a construi și un cadru (pe sistemul formelor fără fond). Nu e nimic de blamat la cele gestionate cum trebuie. Mie, personal, grupul meu mi-a adus ceva mai mult decât like, share și comment și sper că și membrii lui primesc înapoi măcar jumătate din cât primesc eu. (Și da, nici eu nu îi înțeleg pe cei ce blamează grupurile, eu una am ceva doar cu grupurile prost gestionate).
Strategia e esențială, dar cred că tututor ne scapă la început… la fel și SEO 😆 Dar, SEO folosit cu atenția chiar e util pentru cei ce vor să iasă din cochilie 😀
Si mai este ceva. Nu am fost deloc zgarcita cu cheltuielile. Am luat o tema platita, mi-am angajat ‘un baiat’ sa aranjeze site-ul dupa ce l-am constuit eu cat am stiut. Il plateam lunar pt mentenanta si imi facea SEO. Pana mi-am dat seama ca trageam de el sa faca diverse operatiuni si eram inaintea lui cu propuneri, etc. L-am concediat ca nu ma mai tineau nervii. Am mai avut colaborari cu IT isti, f slow dupa gustul meu. Si acum, am altul, nu raspunde de o saptamana😃
Și eu cred că dacă vrei să faci ceva Profi trebuie să investești și asta chiar face diferența. Momentan nu am o echipă tehnică, dar mă ajut de cele două tool-uri pro pe care le am.
Oh, și eu fac enorm de multe greșeli cu blogul: articole foarte lungi,îmi lipsește constanța, scriu rar, dispar cu lunile uneori (inclusiv de pe pagina de Facebook), la SEO nu mă prea pricep și tot așa. Dar sunt ok cu asta, nu vreau să devină o corvoadă sau un job, sunt genul ăla de om căpos care dacă TREBUIE să facă ceva azi (să scriu, să merg la sală ori mai știu eu ce) nu fac nici bătută :))) Așa că merg așa cătinel și dacă vreodată voi vrea ceva mai mult de la blog…văd atunci.
Repet: articolele lungi sunt iubite de Google, noile reguli SEO recomandă articole de 3000 de cuvinte 😱 dar, cum vorbeam și cu Aura, depinde și cine le scrie. SEO faci și fără să știi: cuvinte cheie, imagini, până și lungimea paragrafelor și link-urile către alții sau articolele tale contează 😁 dar, blogul tău e literar, deci nu te stresa prea tare cu astfel de detalii 🤗 Și continuă să faci ceea ce faci ❤️